Please use this identifier to cite or link to this item: http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/16001
Or use following links to share this resource in social networks: Recommend this item
Title Роль і завдання маркетингу інновацій на етапах інноваційного і життєвого циклу товару
Other Titles Роль и задачи маркетинга инноваций на етапах инновационного и жизненного цикла товара
Authors Illiashenko, Serhii Mykolaiovych  
Keywords маркетинг інновацій
життєвий цикл товару
інноваційний цикл
потенціал інноваційного розвитку
підприємства інноваційного бізнесу
маркетинг инноваций
жизненный цикл товара
инновационный цикл
потенциал инновационного развития
предприятия инновационного бизнеса
marketing of innovation
life cycle of goods
innovation cycle
potential of an innovation of development of the enterprise
enterprise of an innovation of business
Type Article
Date of Issue 2009
URI http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/16001
Publisher Східноукраїнський національний університет ім. Володимира Даля
License
Citation Ілляшенко С.М. Роль і завдання маркетингу інновацій на етапах інноваційного і життєвого циклу товару // Маркетинг: теорія і практика. Зб. наук. праць Східноукраїнсь-кого національного університету ім. Володимира Даля / Ред. кол. Т.С.Максимова (гол. ред.). Луганськ: Вид-во СНУ ім. В. Даля, 2009. - № 15. - С. 156-167.
Abstract Виконано системний аналіз маркетингової діяльності з позицій: оцінки достатності потенціалу інноваційного розвитку підприємства; виконання робіт етапів інноваційного циклу; типів підприємств інноваційного бізнесу; управління інноваційною діяльністю в руслі концепції маркетингу інновацій. Уточнено роль і систематизовано задачі маркетингу інновацій на ета-пах інноваційного і життєвого циклу нового товару. Отримані результати можуть бути покладені в основу формування системи цілеспрямованого управління інноваційною діяльністю вітчизняних підприємств на ринкових засадах При цитуванні документа, використовуйте посилання http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/16001
Выполнен системный анализ маркетинговой деятельности с позиций: оценки достаточности потенциала инновационного развития предприятия; выполнения работ этапов инновационного цикла; типов предприятий инновационного бизнеса; управления инновационной деятельностью в русле концепции маркетинга инноваций. Уточнена роль и систематизированы задачи маркетинга инноваций на этапах инновационного и жизненного цикла нового товара. Полученные результаты могут быть положены в основу формирования системы целенаправленного управления инновационной деятельностью отечественных предприятий на рыночных началах При цитировании документа, используйте ссылку http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/16001
The system analysis of marketing activity is executed on the following positions: estimation of suf-ficiency of potential of an innovation of development of the enterprise; execution of works of stages an innovation of a cycle; types of the enterprise of an innovation of business; management an innovation by activity in a context of the concept of marketing; the specification of a role is carried out and a task of marketing of innovation at stages an innovation and life cycle of the new goods is systematized. The received results can be fixed in a basis of formation of system of purposeful management an innovation by activity of the domestic enterprises in conditions of the market. When you are citing the document, use the following link http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/16001
Appears in Collections: Наукові видання (ННІ ФЕМ)

Views

China China
3
EU EU
3
Germany Germany
1057
Italy Italy
1
Kazakhstan Kazakhstan
1
Netherlands Netherlands
1
Norway Norway
1
Poland Poland
1
Russia Russia
45
Turkey Turkey
4
Ukraine Ukraine
6439
United States United States
64
Unknown Country Unknown Country
163

Downloads

EU EU
6
France France
1056
Germany Germany
1058
Italy Italy
5
Netherlands Netherlands
1
Norway Norway
5
Poland Poland
1
Russia Russia
35
Singapore Singapore
1
Ukraine Ukraine
6440
United Kingdom United Kingdom
1
United States United States
12
Unknown Country Unknown Country
1425

Files

File Size Format Downloads
2009_8.pdf 376,19 kB Adobe PDF 10046

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.