Please use this identifier to cite or link to this item: http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/16001
Title: Роль і завдання маркетингу інновацій на етапах інноваційного і життєвого циклу товару
Other Titles: Роль и задачи маркетинга инноваций на етапах инновационного и жизненного цикла товара
ROLE AND TASKS OF MARKETING INNOVATION AT THE STAGES OF THE INNOVATION AND PRODUCT LIFE CYCLE
Authors: Illiashenko, Serhii Mykolaiovych 
Keywords: маркетинг інновацій
життєвий цикл товару
інноваційний цикл
потенціал інноваційного розвитку
підприємства інноваційного бізнесу
маркетинг инноваций
жизненный цикл товара
инновационный цикл
потенциал инновационного развития
предприятия инновационного бизнеса
marketing of innovation
life cycle of goods
innovation cycle
potential of an innovation of development of the enterprise
enterprise of an innovation of business
Issue Year: 2009
Publisher: Східноукраїнський національний університет ім. Володимира Даля
Citation: Ілляшенко С.М. Роль і завдання маркетингу інновацій на етапах інноваційного і життєвого циклу товару // Маркетинг: теорія і практика. Зб. наук. праць Східноукраїнсь-кого національного університету ім. Володимира Даля / Ред. кол. Т.С.Максимова (гол. ред.). Луганськ: Вид-во СНУ ім. В. Даля, 2009. - № 15. - С. 156-167.
Abstract: Виконано системний аналіз маркетингової діяльності з позицій: оцінки достатності потенціалу інноваційного розвитку підприємства; виконання робіт етапів інноваційного циклу; типів підприємств інноваційного бізнесу; управління інноваційною діяльністю в руслі концепції маркетингу інновацій. Уточнено роль і систематизовано задачі маркетингу інновацій на ета-пах інноваційного і життєвого циклу нового товару. Отримані результати можуть бути покладені в основу формування системи цілеспрямованого управління інноваційною діяльністю вітчизняних підприємств на ринкових засадах При цитуванні документа, використовуйте посилання http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/16001
Выполнен системный анализ маркетинговой деятельности с позиций: оценки достаточности потенциала инновационного развития предприятия; выполнения работ этапов инновационного цикла; типов предприятий инновационного бизнеса; управления инновационной деятельностью в русле концепции маркетинга инноваций. Уточнена роль и систематизированы задачи маркетинга инноваций на этапах инновационного и жизненного цикла нового товара. Полученные результаты могут быть положены в основу формирования системы целенаправленного управления инновационной деятельностью отечественных предприятий на рыночных началах При цитировании документа, используйте ссылку http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/16001
The system analysis of marketing activity is executed on the following positions: estimation of suf-ficiency of potential of an innovation of development of the enterprise; execution of works of stages an innovation of a cycle; types of the enterprise of an innovation of business; management an innovation by activity in a context of the concept of marketing; the specification of a role is carried out and a task of marketing of innovation at stages an innovation and life cycle of the new goods is systematized. The received results can be fixed in a basis of formation of system of purposeful management an innovation by activity of the domestic enterprises in conditions of the market. When you are citing the document, use the following link http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/16001
URI: http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/16001
Type: Article
Appears in Collections:Наукові видання (ННІ ФЕМ)

Views
Other154
China3
Germany9
EU3
Italy1
Kazakhstan1
Netherlands1
Norway1
Poland1
Russia45
Turkey4
Ukraine234
United States64
Downloads
Other1323
Germany2
EU6
France19
United Kingdom1
Italy5
Netherlands1
Norway5
Russia35
Singapore1
Ukraine880
United States12


Files in This Item:
File Description SizeFormatDownloads 
2009_8.pdf376.19 kBAdobe PDF2290Download


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.