Please use this identifier to cite or link to this item: http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/1677
Title: Концептуальний підхід до структурних одиниць текстів: контрастивні аспекти
Authors: Shvachko, Svitlana Oleksiivna 
Kobiakova, Iryna Karpivna 
Anokhina, Tetiana Oleksandrivna
Keywords: концептуалізація
категоризація
когнітивні зони
концептуализация
категоризация
когнитивные зоны
conceptualization
categorization
cognitive area
Issue Year: 2007
Publisher: Видавництво СумДУ
Citation: Швачко, С. О. Концептуальний підхід до структурних одиниць текстів: контрастивні аспекти [Текст] / С.О. Швачко, І.К. Кобякова, Т.О. Анохіна // Вісник Сумського державного університету. Серія Філологія. - 2007. - № 2. - С. 173-179.
Abstract: Стаття присвячена методологічному питанню співвідношення концептуалізації та категорізації. Когнітивні зони вивчаються на емпіричному матеріалі текстів оригіналу та перекладу. Актуальність проблеми об‘єктивується дією сучасних лінгвістичних тенденцій до аналізу текстоцентричних доменів. При цитуванні документа, використовуйте посилання http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/1677
Description: The article in question deals with the problem of Concept and its verbalization within the text environment. The cognitive zones are analyzed in the distant languages in the terms of discourse approach the actuality of which is focused upon by modern linguistics. Key words: conceptualization, categorization, cognitive approach, text categories, text structures, translation validity, contrastive analysis.
URI: http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/1677
Type: Article
Appears in Collections:Філологічні трактати

Views
Other148
China7
Germany12
Denmark1
Spain1
France2
United Kingdom2
Iran2
Morocco1
Netherlands7
Russia33
Turkey20
Ukraine122
United States36
Downloads
Other614
China3
Germany3
EU1
France3
Kazakhstan1
Russia22
Ukraine153
United States2


Files in This Item:
File Description SizeFormatDownloads 
33_Shvach.pdf181.42 kBAdobe PDF802Download


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.