Please use this identifier to cite or link to this item: http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/23483
Or use following links to share this resource in social networks: Recommend this item
Title Реклама та стимулювання збуту
Other Titles Реклама и стимулирование сбыта
Advertizing and sale promotion
Authors Melnyk, Yuliia Mykolaivna
Bozhkova, Viktoriia Viktorivna  
ORCID http://orcid.org/0000-0002-1557-3819
Keywords реклама
стимулювання збуту
стимулирование сбыта
аdvertizing
sale promotion
ATL BTL
Type Schoolbook
Date of Issue 2009
URI http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/23483
Publisher ЦУЛ
License
Citation Божкова, В.В. Реклама та стимулювання збуту [Текст] : навч. посіб. / В. В. Божкова, Ю. М. Мельник. - 2-ге вид., стереотип. - К. : ЦУЛ, 2010. - 200 с. + Гриф МОН.
Abstract Актуалізація використання комунікаційних інструментів в Україні закономірна,адже підтверджена досвідом економічно розвинутих країн світу. Але, їх планування і застосування, особливо на вітчизняному ринку, потребує специфічних знань і вмінь. Стимулювання збуту стає все більш важливою складовою комплексу маркетингових комунікацій. З огляду на те, що ефективність заходів зі стимулювання збуту значно вища за ефективність від прямої реклами, а витрати на порядок менші, вітчизняні виробники все частіше і з успіхом їх застосовують. Навчальний посібник може бути цікавим рекламістам, маркетологам, викладачам, аспірантам і студентам зі спеціальності «Маркетинг». При цитуванні документа, використовуйте посилання http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/23483
Актуализация использования коммуникационных инструментов в Украине закономерна, поскольку подтвержденная опытом экономически развитых стран мира. Но, их планирование и применение, особенно на отечественном рынке, нуждается в специфических знаниях и умениях. Стимулирование сбыта становится все более важной составляющей комплекса маркетинговых коммуникаций. Учитывая то, что эффективность мероприятий со стимулирование сбыта значительно выше чем эффективность от прямой рекламы, а расходы на порядок меньше, отечественные производители все чаще и с успехом их применяют. Учебное пособие может быть интересным рекламистам, маркетологам, преподавателям, аспирантам и студентам специальности «Маркетинг». При цитировании документа, используйте ссылку http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/23483
Actualization of application the communication instruments in Ukraine is natural, as confirmed with experience of economically developed countries of the world. But, their planning and using, especially in the domestic market, needs specific knowledge and abilities. Sale promotion becomes more and more important component of a complex of marketing communications. Considering that efficiency of promo-actions is sold considerably above than efficiency from direct advertizing, and expenses less, producers even more often and with success apply them. The book may be interesting for advertisement makers, experts in marketing, teachers, post-graduate students and students of a speciality "Marketing". When you are citing the document, use the following link http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/23483
Appears in Collections: Навчальні видання (ННІ ФЕМ)

Views

Brazil Brazil
1
Canada Canada
14051719
China China
9
Czechia Czechia
38046
EU EU
3
Estonia Estonia
220754
France France
117418
Germany Germany
-1453108174
Greece Greece
1
Iceland Iceland
2
India India
1
Ireland Ireland
1405783618
Italy Italy
3
Lithuania Lithuania
1
Netherlands Netherlands
1329192191
Poland Poland
32592
Romania Romania
552805207
Russia Russia
711929
Singapore Singapore
-3925172
Sweden Sweden
1
Turkey Turkey
194446
Ukraine Ukraine
-1314944026
United Arab Emirates United Arab Emirates
2
United Kingdom United Kingdom
631348867
United States United States
-1314944029
Unknown Country Unknown Country
120101
Venezuela Venezuela
1

Downloads

A1 A1
2
Armenia Armenia
1
Belarus Belarus
2
Bulgaria Bulgaria
1
Canada Canada
1
China China
954
Czechia Czechia
1721927534
EU EU
75
Estonia Estonia
96501
Finland Finland
7647
France France
7676
Germany Germany
186795
Hungary Hungary
1
Indonesia Indonesia
1
Ireland Ireland
663387130
Italy Italy
9
Japan Japan
1
Lithuania Lithuania
171865
Moldova Moldova
1
Netherlands Netherlands
3
Norway Norway
6
Poland Poland
729806836
Romania Romania
552805189
Russia Russia
15875
Slovakia Slovakia
5
Slovenia Slovenia
1
Spain Spain
1
Taiwan Taiwan
1
Thailand Thailand
1
Ukraine Ukraine
-1314944025
United Arab Emirates United Arab Emirates
2
United Kingdom United Kingdom
217264
United States United States
-3925175
Unknown Country Unknown Country
13172
Vietnam Vietnam
2

Files

File Size Format Downloads
Reklama-Bozhkova_Melnyk.pdf 2,19 MB Adobe PDF -1945191941

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.