Please use this identifier to cite or link to this item: http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/25240
Title: Проблеми і перспективи ринково-орієнтованого управління інноваційним розвитком
Other Titles: Проблемы и перспективы рыночно-ориентированного управления инновационным развитием
Problems and perspectives of market-oriented management of innovative development
Authors: Illiashenko, Serhii Mykolaiovych 
Keywords: Інноваційний розвиток
рівні управління інноваційним розвитком
інноваційний менеджмент
маркетинг інновацій
екологічний маркетинг
конкурентоспроможність
стратегії інноваційного розвитку
инновационное развитие
уровни управления инновационным развитием
инновационный менеджмент
маркетинг инноваций
экологический маркетинг
конкурентоспособность
стратегии инновационного развития
innovation development
control levels of the innovation development
innovation management
marketing of the innovations
ecological marketing
competitive ability
strategy of the innovation development
Issue Year: 2011
Publisher: ТОВ «Друкарський дім «Папірус»
Citation: Проблеми і перспективи ринково-орієнтованого управління інноваційним розвитком: монографія / за ред. д.е.н., професора С.М. Ілляшенка. – Суми: ТОВ «Друкарський дім «Папірус», 2011. – 644 с.
Abstract: У монографії досліджено проблеми і перспективи управління на ринкових засадах процесами інноваційного розвитку на дер-жавному, регіональному рівнях та рівні окремого підприємства. Викладено авторські підходи до розробки методів та інструмен-тів управління інноваційним розвитком підприємств у руслі стратегії інноваційного прориву. Розглянуто інноваційні методи екологічного менеджменту та маркетингу. Для фахівців з інноваційного менеджменту і маркетингу інновацій, викладачів, аспірантів та студентів економічних спеціальностей ВНЗ. При цитуванні документа, використовуйте посилання http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/25240
В монографии исследованы проблемы и перспективы управления на рыночных началах процессами инновационного развития на государственном, региональном уровнях и уровне отдельного предприятия. Изложены авторские подходы к разработке методов и инструментов управления инновационным развитием предприятий в русле стратегии инновационного прорыва. Рассмотрены инновационные методы экологического менеджмента и маркетинга. Для специалистов по инновационному менеджменту и маркетингу инноваций, преподавателей, аспирантов и студентов экономических специальностей ВНЗ. При цитировании документа, используйте ссылку http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/25240
In the monograph the problems and the prospects for control on market principles of the processes of innovation development in state, regional levels and level of individual enterprise are investigated. Are presented author's approaches to the development of methods and instruments of government of the innovation development of enterprises in the river bed of strategy of innovation breakthrough. The innovation methods of ecological management and marketing are examined. For the specialists in innovation management and marketing of innovations, instructors, graduate students and students of economic specialties. When you are citing the document, use the following link http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/25240
URI: http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/25240
ISBN: 978-966-2458-31-2
Type: Monograph
Appears in Collections:Наукові видання (ННІ ФЕМ)

Views
Other159
Bulgaria1
Belarus1
Canada1
China15
Germany5
France3
United Kingdom1
Kazakhstan1
Netherlands5
Norway1
Romania1
Russia30
Saudi Arabia1
Turkey7
Ukraine134
United States48
Downloads
Other2571
Belarus2
Canada2
China9
Czech Republic1
Germany10
Denmark1
Spain2
EU18
France120
United Kingdom8
Greece1
Italy1
Luxembourg1
Netherlands2
Poland4
Romania1
Russia112
Saudi Arabia1
Sweden9
Turkey1
Ukraine1612
United States48


Files in This Item:
File Description SizeFormatDownloads 
Illiashenko_innovation_development_2011.pdf6.57 MBAdobe PDF4537Download


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.