Please use this identifier to cite or link to this item: http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/25299
Or use following links to share this resource in social networks: Recommend this item
Title Категоріальна представленість інформаційно-рекламних текстів (на матеріалі сучасної англійської мови)
Other Titles Representation of informational and advertising texts (on the material of the modern english language)
Категориальная представленность информационно-рекламных текстов (на материале современного английского языка)
Authors Соколова, І.В.
ORCID
Keywords інформаційно-рекламний текст
информационно-рекламный текст
informational and advertising text
категорії тексту
категории текста
text categories
тип тексту
тип такста
text type
Type Article
Date of Issue 2012
URI http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/25299
Publisher Видавництво СумДУ
License
Citation Соколова, І.В. Категоріальна представленість інформаційно-рекламних текстів (на матеріалі сучасної англійської мови) [Текст] / І.В. Соколова // Філологічні трактати. — 2012. — Т. 4, № 2. — С. 108-113.
Abstract У статті надаються результати дослідження основних текстотвірних та текстооформлюючих категорій інформаційно-рекламного тексту, серед яких – інтегративність, прагматична спрямованість, адресованість, інформативність, експліцитність, позитивна оцінність. Вводиться поняття інформаційно-рекламного тексту як типу тексту і надаються його онтологічні характеристики. При цитуванні документа, використовуйте посилання http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/25299
В статье представлены результаты исследования основных текстообразующих и текстооформляющих категорий информационно-рекламного текста, среди которых – интегративность, прагматическая направленность, адресованность, информативность, эксплицитность, позитивная оценочность. Вводится понятие информационно-рекламного текста как типа текста и даются его онтологические характеристики. При цитировании документа, используйте ссылку http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/25299
The article represents results of research of main text-making and text-forming categories of informative-advertising text among which are integration, pragmatic orientation, addressee representation, explicit information representation, positive estimation. The definition of informative-advertising text as text-type and its ontological characteristics are given. When you are citing the document, use the following link http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/25299
Appears in Collections: Філологічні трактати

Views

Canada Canada
2
China China
2
Germany Germany
9
Greece Greece
13173
Hong Kong SAR China Hong Kong SAR China
1
Ireland Ireland
87862
Japan Japan
1
Lithuania Lithuania
1
Netherlands Netherlands
7
Russia Russia
14
Singapore Singapore
8210450
Sweden Sweden
1
Turkey Turkey
11
Ukraine Ukraine
2983583
United Kingdom United Kingdom
867809
United States United States
16420899
Unknown Country Unknown Country
76

Downloads

China China
867809
Czechia Czechia
1
France France
434959
Germany Germany
46107
India India
46105
Ireland Ireland
1
Lithuania Lithuania
46106
Norway Norway
6584
Russia Russia
12
Saudi Arabia Saudi Arabia
1
Ukraine Ukraine
28583911
United Kingdom United Kingdom
175722
United States United States
8210449
Unknown Country Unknown Country
823

Files

File Size Format Downloads
Sokolova.pdf 1,3 MB Adobe PDF 38418590

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.