Please use this identifier to cite or link to this item:
http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/25299
Or use following links to share this resource in social networks:
Tweet
Recommend this item
Title | Категоріальна представленість інформаційно-рекламних текстів (на матеріалі сучасної англійської мови) |
Other Titles |
Representation of informational and advertising texts (on the material of the modern english language) Категориальная представленность информационно-рекламных текстов (на материале современного английского языка) |
Authors |
Соколова, І.В.
|
ORCID | |
Keywords |
інформаційно-рекламний текст информационно-рекламный текст informational and advertising text категорії тексту категории текста text categories тип тексту тип такста text type |
Type | Article |
Date of Issue | 2012 |
URI | http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/25299 |
Publisher | Видавництво СумДУ |
License | |
Citation | Соколова, І.В. Категоріальна представленість інформаційно-рекламних текстів (на матеріалі сучасної англійської мови) [Текст] / І.В. Соколова // Філологічні трактати. — 2012. — Т. 4, № 2. — С. 108-113. |
Abstract |
У статті надаються результати дослідження основних текстотвірних та текстооформлюючих категорій інформаційно-рекламного тексту, серед яких – інтегративність, прагматична спрямованість, адресованість, інформативність, експліцитність, позитивна оцінність. Вводиться поняття інформаційно-рекламного тексту як типу тексту і надаються його онтологічні характеристики.
При цитуванні документа, використовуйте посилання http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/25299 В статье представлены результаты исследования основных текстообразующих и текстооформляющих категорий информационно-рекламного текста, среди которых – интегративность, прагматическая направленность, адресованность, информативность, эксплицитность, позитивная оценочность. Вводится понятие информационно-рекламного текста как типа текста и даются его онтологические характеристики. При цитировании документа, используйте ссылку http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/25299 The article represents results of research of main text-making and text-forming categories of informative-advertising text among which are integration, pragmatic orientation, addressee representation, explicit information representation, positive estimation. The definition of informative-advertising text as text-type and its ontological characteristics are given. When you are citing the document, use the following link http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/25299 |
Appears in Collections: |
Філологічні трактати |
Views
![Argentina](/flags/ar.gif)
1
![Canada](/flags/ca.gif)
2
![China](/flags/cn.gif)
2
![Germany](/flags/de.gif)
9
![Greece](/flags/gr.gif)
13173
![Hong Kong SAR China](/flags/hk.gif)
1
![Ireland](/flags/ie.gif)
87862
![Japan](/flags/jp.gif)
1
![Lithuania](/flags/lt.gif)
1
![Netherlands](/flags/nl.gif)
7
![Russia](/flags/ru.gif)
14
![Singapore](/flags/sg.gif)
8210450
![Sweden](/flags/se.gif)
1
![Turkey](/flags/tr.gif)
11
![Ukraine](/flags/ua.gif)
2983583
![United Kingdom](/flags/gb.gif)
867809
![United States](/flags/us.gif)
40746905
![Unknown Country](/flags/--.gif)
76
Downloads
![China](/flags/cn.gif)
867809
![Czechia](/flags/cz.gif)
1
![France](/flags/fr.gif)
434959
![Germany](/flags/de.gif)
46107
![India](/flags/in.gif)
46105
![Ireland](/flags/ie.gif)
1
![Lithuania](/flags/lt.gif)
46106
![Norway](/flags/no.gif)
6584
![Russia](/flags/ru.gif)
12
![Saudi Arabia](/flags/sa.gif)
1
![Ukraine](/flags/ua.gif)
28583911
![United Kingdom](/flags/gb.gif)
175722
![United States](/flags/us.gif)
52909908
![Unknown Country](/flags/--.gif)
823
Files
File | Size | Format | Downloads |
---|---|---|---|
Sokolova.pdf | 1,3 MB | Adobe PDF | 83118049 |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.