Please use this identifier to cite or link to this item: http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/29632
Or use following links to share this resource in social networks: Recommend this item
Title The Dual Paths to Innovation & Economic Revival
Other Titles Двойной путь к инновациям и экономическому возрождению
Authors Kilgour, M.
Melnyk, V.
ORCID
Keywords creativity
creative innovations
educational system
divergent thinking techniques
domain
творчість
інновації
система освіти
дивергентна техніка мислення
область знань
творчество
инновации
система образования
дивергентная техника мышления
область знаний
Type Article
Date of Issue 2011
URI http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/29632
Publisher Сумський державний університет
License
Citation Kilgour, M. The Dual Paths to Innovation & Economic Revival [Текст] /M. Kilgour, V. Melnyk // Механізм регулювання економіки. — 2011. — №3. — С.38-46.
Abstract Стаття присвячена проблемам розвитку системи освіти, спрямованого на удосконалення у трудових факторів здібностей до адаптації та інноваційної діяльності. Розглянуто комбінована творча модель, яка дозволяє продемонструвати вплив творчого (креативного) вкладу на результати процесу пізнання. Показана різниця між значущою та інкрементною творчістю. У запропонованому збалансованому підході розглянуті можливості та умови впровадження досліджених концепцій в систему освіти. При цитуванні документа, використовуйте посилання http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/29632
Статья посвящена проблемам развития системы образования, направленного на усовершенствование у трудовых факторов способностей к адаптации и инновационной деятельности. Рассмотрена комбинированная творческая модель, которая позволяет продемонстрировать влияние творческого (креативного) вклада на результаты процесса познания. Показана разница между значительным и инкрементным творчеством. В предложенном сбалансированном подходе рассмотрены возможности и условия внедрения исследованных концепций в систему образования. При цитировании документа, используйте ссылку http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/29632
This article is engaged in the problem of educational system development to improve workforce skills to adapt and innovate. The Creative Combination Model is considered to depict the influence of creativity contribution on the results of cognitive processes. The difference between eminent and incremental creativity is considered. The possibility and the conditions of considered issues implication in educational system are described in the proposed balanced approach. When you are citing the document, use the following link http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/29632
Appears in Collections: Механізм регулювання економіки (Mechanism of Economic Regulation)

Views

Australia Australia
4
Canada Canada
1
China China
1
France France
5
Germany Germany
102397
Ireland Ireland
643672
Lithuania Lithuania
1
Netherlands Netherlands
6027
New Zealand New Zealand
2
Russia Russia
14
Singapore Singapore
29858669
Sri Lanka Sri Lanka
1
Sweden Sweden
1
Turkey Turkey
4
Ukraine Ukraine
5666549
United Kingdom United Kingdom
2845326
United States United States
98840116
Unknown Country Unknown Country
105

Downloads

Australia Australia
1
China China
2066333
Ecuador Ecuador
1
Germany Germany
36151
India India
1
Lithuania Lithuania
1
New Zealand New Zealand
1
Singapore Singapore
1
South Korea South Korea
1
Spain Spain
1
Ukraine Ukraine
5666550
United Kingdom United Kingdom
24102
United States United States
137962896
Unknown Country Unknown Country
203

Files

File Size Format Downloads
Kilgour_Melnyk.pdf 497,7 kB Adobe PDF 145756243

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.