Please use this identifier to cite or link to this item: http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/29650
Or use following links to share this resource in social networks: Recommend this item
Title Theoretical Framework for the effect of gender on customer behaviour
Other Titles Теоретическая основа влияния гендерных аспектов на поведение клиентов
Теоретична основа впливу гендерних аспектів на поведінку клієнтів
Authors Melnyk, V.
ORCID
Keywords gender differences
customer behaviour
marketing
customer loyalty
self-construal
гендерные различия
лояльность клиентов
маркетинг
поведение потребителей
самоконструирование
гендерні відмінності
лояльність клієнтів
маркетинг
поведінка споживачів
самоконструювання
Type Article
Date of Issue 2011
URI http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/29650
Publisher Сумський державний університет
License
Citation Melnyk, V. Theoretical Framework for the effect of gender on customer behaviour [Текст] / V. Melnyk // Механізм регулювання економіки. — 2011. — №4. — С. 58-63.
Abstract This article develops a theoretical framework for the effects of gender on customer behaviour. The article contrasts recent findings from multiple streams of literature, in particular, psychology, marketing and sociology, to develop a conceptual framework for the influence of gender on multiple areas of customer behaviour (e.g., customer decision making, customer loyalty, response to the advertising). Direction for the future research and managerial implications are discussed. При цитуванні документа, використовуйте посилання http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/29650
Эта статья развивает теоретическую основу для влияния гендерного фактора на поведение клиентов. Статья противопоставляет последние данные из нескольких источников литературы, в частности, психологии, маркетинга и социологии для разработки концептуальной основы влияния пола на несколько областей поведения клиентов (например, клиент при принятии решений, лояльность клиентов, реакция на рекламу). Предложены направления для дальнейших исследований и реализации в управлении. При цитировании документа, используйте ссылку http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/29650
Ця стаття розвиває теоретичну основу для впливу гендерного фактору на поведінку клієнтів. Стаття протиставляє останні дані з декількох джерел літератури, зокрема, психології, маркетингу та соціології для розробки концептуальної основи впливу статі на кілька галузей поведінки клієнтів (наприклад, клієнт при прийнятті рішень, лояльність клієнтів, реакція на рекламу). Запропоновано напрями для подальших досліджень і реалізації в управлінні. When you are citing the document, use the following link http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/29650
Appears in Collections: Механізм регулювання економіки (Mechanism of Economic Regulation)

Views

Belgium Belgium
1
Canada Canada
1
China China
5
Germany Germany
322
Greece Greece
1
Iran Iran
1
Ireland Ireland
147140
Lithuania Lithuania
1
Moldova Moldova
1
Netherlands Netherlands
12618
Pakistan Pakistan
1
Philippines Philippines
1
Portugal Portugal
1
Russia Russia
16
Singapore Singapore
52291978
Sweden Sweden
1
Taiwan Taiwan
1
Turkey Turkey
2
Ukraine Ukraine
1946782
United Kingdom United Kingdom
512869
United States United States
109150504
Unknown Country Unknown Country
1946781

Downloads

Australia Australia
1
China China
16
Germany Germany
512868
Indonesia Indonesia
1
Italy Italy
1
Lithuania Lithuania
1
Ukraine Ukraine
4860826
United Kingdom United Kingdom
1
United States United States
52291977
Unknown Country Unknown Country
198

Files

File Size Format Downloads
Melnuk.pdf 504.37 kB Adobe PDF 57665890

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.