Please use this identifier to cite or link to this item: http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/31545
Or use following links to share this resource in social networks: Recommend this item
Title Аналіз профілю типових споживачів туристичних послуг Сумщини
Other Titles Анализ профиля типичных потребителей туристических услуг Сумской области
ANALYSIS OF THE PROFILE OF THE STANDARD USERS OF TOURIST SERVICES TO THE SUMY REGION
Authors Illiashenko, Serhii Mykolaiovych  
Білан, М.І.
Билан, М.И.
Bilan, M.I.
ORCID http://orcid.org/0000-0001-5484-9788
Keywords маркетинговий аналіз
споживчі запити
ринок туризму
види туризму
профілі споживачів
маркетинговый анализ
потребительские запросы
рынок туризма
виды туризма
профили потребителей
marketing analysis
consumer demands
market for tourism
forms of tourism
profiles of users
Type Article
Date of Issue 2013
URI http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/31545
Publisher Подільський державний аграрно-технологічний інститут
License
Citation Ілляшенко С.М. Аналіз профілю типових споживачів туристичних послуг Сумщини / С.М. Ілляшенко, М.І. Білан // Інноваційна економіка, 2013. - № 5 (43). – С. 117- 122.
Abstract У статті викладено результати маркетингового аналізу запитів споживачів туристичних послуг, які є характерними для Сумської області. За результатами аналізу визначено профілі основних груп споживачів, виділених за їх соціальним станом та статтю. Отримані результати можуть бути використані туристичними агенціями для планування їх діяльності (у розрізі асортименту туристичних послуг та їх кількісних параметрів). Окрім того, вони можуть бути використані органами місцевої та регіональної влади при розробці програм формування та розвитку ринку туристичних послуг у Сумській області. При цитуванні документа, використовуйте посилання http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/31545
В статье изложены результаты маркетингового анализа запросов потребителей туристических услуг, которые характерны для Сумской области. По результатам анализа определены профили основных групп потребителей, выделенных по их социальному положению и полу. Полученные результаты могут быть использованы туристическими агентствами для планирования их деятельности (в разрезе ассортимента туристических услуг и их количественных параметров). Кроме того, они могут быть использованы органами местной и региональной власти при разработке программ формирования и развития рынка туристических услуг в Сумской области. При цитировании документа, используйте ссылку http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/31545
The paper presents the results of the marketing analysis demands of consumers of tourism services that are characteristic of the Sumy region. The analysis defined profiles major consumer groups, selected according to their social status and gender. The results can be used by travel agencies to plan their activities (within the range of travel services and their quantitative parameters). In addition, they can be used by local and regional authorities in the development of programs to create and develop the tourist market in the Sumy region. When you are citing the document, use the following link http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/31545
Appears in Collections: Наукові видання (ННІ ФЕМ)

Views

China China
21455
Czechia Czechia
2
Denmark Denmark
1
EU EU
4
France France
2
Germany Germany
11
Ireland Ireland
119323
Lithuania Lithuania
1
Netherlands Netherlands
3
Russia Russia
24
Slovakia Slovakia
1
Turkey Turkey
9
Ukraine Ukraine
778047
United Kingdom United Kingdom
396178
United States United States
238643
Unknown Country Unknown Country
778046

Downloads

China China
3
France France
6
Germany Germany
2203
Ireland Ireland
1
Lithuania Lithuania
1
Poland Poland
1
Romania Romania
1
Russia Russia
3
Ukraine Ukraine
2331751
United Kingdom United Kingdom
14309
United States United States
2331751
Unknown Country Unknown Country
481

Files

File Size Format Downloads
Illiashenco_Bilan_prifile.pdf 309,92 kB Adobe PDF 4680511

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.