Please use this identifier to cite or link to this item: http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/34924
Title: Foregrounding of the category of emotiveness in the modern English publicistic discourse
Authors: Yemelianova, Olena Valerianivna 
Юрко, Юлія Вікторівна
Юрко, Юлия Викторовна
Yurko, Yuliya Viktorivna
Keywords: emotiveness
emotive
publicist discourse
емотивність
емоційність
эмотивность
публіцистичний дискурс
эмоциональность
публицистический дискурс
Issue Year: 2014
Publisher: Nauka i studia
Citation: Yemelyanova, O. Foregrounding of the category of emotiveness in the modern English publicistic discourse / O.Yemelyanova, Yu. Yurko // Naukowa Prezestrzen Eurory – 2014 (7-15 April 2014). Volume 24. Filologiczne nauki. – Przemyśl: Nauka i studia, 2014. – P. 56-61.
Abstract: Cтаття присвячена проблемі особливостей реалізації емотивності у сучасному англомовному публіцистичному дискурсі. З’ясовано зміст поняття «емотивність». Проведена диференціація понять емотивність та емоційність. Охарактеризовано основні принципи реалізації категорії емотивності на різних мовних рівнях: фонетичному, морфологічному, лексичному та семантичному. Розкрито ключову роль емотивності у англомовному публіцистичному дискурсі. При цитуванні документа, використовуйте посилання http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/34924
Статья посвященная проблеме особенностей реализации эмотивности в современном англоязычном публицистическом дискурсе. Определено содержание понятия «эмотивность». Проведена дифференциация понятий эмотивность и эмоциональность. Охарактеризовано основные принципы реализации категории эмотивности на различных языковых уровнях: фонетическом, морфологическом, лексическом и семантическом. Раскрыто ключевую роль эмотивности в англоязычном публицистическом дискурсе. При цитировании документа, используйте ссылку http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/34924
This article deals with the problem of peculiarities of emotiveness foregrounding in the modern English publicistic discourse. The issue of the differentia of notions emotiveness and emotivity is studied. The main principles of foregrounding of the category of emotiveness at different language levels: phonetic, morphological, lexical and semantic are characterized. The key role of emotiveness in the English publicist discourse is proved. When you are citing the document, use the following link http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/34924
URI: http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/34924
Type: Article
Appears in Collections:Наукові видання (ІФСК)

Views
Other129
United Arab Emirates1
Belarus1
China53
Germany6
Denmark1
EU3
France5
Latvia1
Netherlands2
Russia15
Turkey8
Ukraine25
United States27
Downloads
Other241
Armenia5
Azerbaijan1
Belarus3
China23
Germany16
Egypt1
EU2
France9
United Kingdom2
Indonesia1
Iraq4
Jordan3
Japan1
Kyrgyzstan2
Kazakhstan3
Lithuania2
Latvia1
Moldova7
Malaysia1
Namibia1
Norway2
Romania4
Russia113
Slovakia1
Turkey12
Ukraine112
United States13
Uzbekistan14


Files in This Item:
File Description SizeFormatDownloads 
Yemelyanovaemotive.pdf129.23 kBAdobe PDF600Download


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.