Please use this identifier to cite or link to this item:
http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/34924
Or use following links to share this resource in social networks:
Tweet
Recommend this item
Title | Foregrounding of the category of emotiveness in the modern English publicistic discourse |
Authors |
Yemelianova, Olena Valerianivna
Юрко, Юлія Вікторівна Юрко, Юлия Викторовна Yurko, Yuliya Viktorivna |
ORCID |
http://orcid.org/0000-0002-3277-1227 |
Keywords |
emotiveness emotive publicist discourse емотивність емоційність эмотивность публіцистичний дискурс эмоциональность публицистический дискурс |
Type | Article |
Date of Issue | 2014 |
URI | http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/34924 |
Publisher | Nauka i studia |
License | |
Citation | Yemelyanova, O. Foregrounding of the category of emotiveness in the modern English publicistic discourse / O.Yemelyanova, Yu. Yurko // Naukowa Prezestrzen Eurory – 2014 (7-15 April 2014). Volume 24. Filologiczne nauki. – Przemyśl: Nauka i studia, 2014. – P. 56-61. |
Abstract |
Cтаття присвячена проблемі особливостей реалізації емотивності у сучасному англомовному публіцистичному дискурсі. З’ясовано зміст поняття «емотивність». Проведена диференціація понять емотивність та емоційність. Охарактеризовано основні принципи реалізації категорії емотивності на різних мовних рівнях: фонетичному, морфологічному, лексичному та семантичному. Розкрито ключову роль емотивності у англомовному публіцистичному дискурсі.
При цитуванні документа, використовуйте посилання http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/34924 Статья посвященная проблеме особенностей реализации эмотивности в современном англоязычном публицистическом дискурсе. Определено содержание понятия «эмотивность». Проведена дифференциация понятий эмотивность и эмоциональность. Охарактеризовано основные принципы реализации категории эмотивности на различных языковых уровнях: фонетическом, морфологическом, лексическом и семантическом. Раскрыто ключевую роль эмотивности в англоязычном публицистическом дискурсе. При цитировании документа, используйте ссылку http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/34924 This article deals with the problem of peculiarities of emotiveness foregrounding in the modern English publicistic discourse. The issue of the differentia of notions emotiveness and emotivity is studied. The main principles of foregrounding of the category of emotiveness at different language levels: phonetic, morphological, lexical and semantic are characterized. The key role of emotiveness in the English publicist discourse is proved. When you are citing the document, use the following link http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/34924 |
Appears in Collections: |
Наукові видання (ІФСК) |
Views
Belarus
8126317
China
53
Denmark
1
EU
3
France
246354
Germany
8126319
Greece
1
Ireland
1436000
Italy
1
Jordan
112636848
Kazakhstan
1
Latvia
1
Lithuania
1
Netherlands
1030391040
Russia
16
Singapore
1
Sweden
1
Turkey
8
Ukraine
-744917079
United Arab Emirates
1
United Kingdom
251401324
United States
142736980
Unknown Country
1807684205
Vietnam
51077
Downloads
Armenia
5
Azerbaijan
1
Belarus
1807684204
Brazil
1
Canada
1
China
23
Czechia
246352
EU
2
Egypt
1
France
9
Germany
8126313
Indonesia
1
Iraq
4
Ireland
142736980
Italy
1807684206
Japan
1
Jordan
112636846
Kazakhstan
51071
Kyrgyzstan
2
Latvia
1
Lithuania
246353
Malaysia
1
Moldova
7
Namibia
1
Netherlands
1030391041
Norway
51075
Palestinian Territories
112636845
Philippines
142736979
Poland
1
Romania
6374870
Russia
805121
Slovakia
1
South Africa
8126311
Sweden
1
Turkey
12
Ukraine
-1677047819
United Kingdom
15021
United States
1807684209
Unknown Country
297
Uzbekistan
-1677047818
Vietnam
1
Files
File | Size | Format | Downloads |
---|---|---|---|
Yemelyanovaemotive.pdf | 129,23 kB | Adobe PDF | -660828762 |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.