Please use this identifier to cite or link to this item: http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/34924
Or use following links to share this resource in social networks: Recommend this item
Title Foregrounding of the category of emotiveness in the modern English publicistic discourse
Authors Yemelianova, Olena Valerianivna  
Юрко, Юлія Вікторівна
Юрко, Юлия Викторовна
Yurko, Yuliya Viktorivna
ORCID http://orcid.org/0000-0002-3277-1227
Keywords emotiveness
emotive
publicist discourse
емотивність
емоційність
эмотивность
публіцистичний дискурс
эмоциональность
публицистический дискурс
Type Article
Date of Issue 2014
URI http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/34924
Publisher Nauka i studia
License
Citation Yemelyanova, O. Foregrounding of the category of emotiveness in the modern English publicistic discourse / O.Yemelyanova, Yu. Yurko // Naukowa Prezestrzen Eurory – 2014 (7-15 April 2014). Volume 24. Filologiczne nauki. – Przemyśl: Nauka i studia, 2014. – P. 56-61.
Abstract Cтаття присвячена проблемі особливостей реалізації емотивності у сучасному англомовному публіцистичному дискурсі. З’ясовано зміст поняття «емотивність». Проведена диференціація понять емотивність та емоційність. Охарактеризовано основні принципи реалізації категорії емотивності на різних мовних рівнях: фонетичному, морфологічному, лексичному та семантичному. Розкрито ключову роль емотивності у англомовному публіцистичному дискурсі. При цитуванні документа, використовуйте посилання http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/34924
Статья посвященная проблеме особенностей реализации эмотивности в современном англоязычном публицистическом дискурсе. Определено содержание понятия «эмотивность». Проведена дифференциация понятий эмотивность и эмоциональность. Охарактеризовано основные принципы реализации категории эмотивности на различных языковых уровнях: фонетическом, морфологическом, лексическом и семантическом. Раскрыто ключевую роль эмотивности в англоязычном публицистическом дискурсе. При цитировании документа, используйте ссылку http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/34924
This article deals with the problem of peculiarities of emotiveness foregrounding in the modern English publicistic discourse. The issue of the differentia of notions emotiveness and emotivity is studied. The main principles of foregrounding of the category of emotiveness at different language levels: phonetic, morphological, lexical and semantic are characterized. The key role of emotiveness in the English publicist discourse is proved. When you are citing the document, use the following link http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/34924
Appears in Collections: Наукові видання (ІФСК)

Views

Belarus Belarus
8126317
Canada Canada
1
China China
1596269295
Denmark Denmark
1
EU EU
3
France France
246354
Germany Germany
8126319
Greece Greece
1
Ireland Ireland
-1853753953
Italy Italy
1
Japan Japan
1
Jordan Jordan
112636848
Kazakhstan Kazakhstan
1
Latvia Latvia
1
Lithuania Lithuania
1
Netherlands Netherlands
1030391040
Philippines Philippines
1
Russia Russia
16
Singapore Singapore
-1222357136
Sweden Sweden
1
Turkey Turkey
8
Ukraine Ukraine
-744917079
United Arab Emirates United Arab Emirates
1
United Kingdom United Kingdom
251401324
United States United States
-544150897
Unknown Country Unknown Country
449753753
Vietnam Vietnam
51077

Downloads

Armenia Armenia
5
Azerbaijan Azerbaijan
1
Belarus Belarus
1807684204
Brazil Brazil
1
Canada Canada
1
China China
-544150895
Czechia Czechia
246352
EU EU
2
Egypt Egypt
1
France France
9
Germany Germany
8126313
Indonesia Indonesia
1
Iraq Iraq
4
Ireland Ireland
142736980
Italy Italy
1807684206
Japan Japan
-544150894
Jordan Jordan
112636846
Kazakhstan Kazakhstan
51071
Kyrgyzstan Kyrgyzstan
2
Latvia Latvia
1
Lithuania Lithuania
246353
Malaysia Malaysia
1
Moldova Moldova
7
Namibia Namibia
1
Netherlands Netherlands
1030391041
Norway Norway
51075
Palestinian Territories Palestinian Territories
112636845
Philippines Philippines
142736979
Poland Poland
1
Romania Romania
6374870
Russia Russia
805121
Singapore Singapore
1
Slovakia Slovakia
1
South Africa South Africa
8126311
Sweden Sweden
1
Turkey Turkey
12
Ukraine Ukraine
798134676
United Kingdom United Kingdom
15021
United States United States
-544150896
Unknown Country Unknown Country
297
Uzbekistan Uzbekistan
798134677
Vietnam Vietnam
1

Files

File Size Format Downloads
Yemelyanovaemotive.pdf 129.23 kB Adobe PDF 849399311

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.