Please use this identifier to cite or link to this item: http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/36016
Or use following links to share this resource in social networks: Recommend this item
Title Інтернет-маркетинг науково-освітніх послуг
Other Titles Internet-marketing of the scientifically-educational services
Интернет-маркетинг научно-образовательных услуг
Authors Illiashenko, Serhii Mykolaiovych  
ORCID http://orcid.org/0000-0001-5484-9788
Keywords інтернет-маркетинг
інтернет-культура
імідж ВНЗ
ринкові позиції
науково-освітні послуги
соціальні мережі
интернет-маркетинг
интернет-культура
имидж ВУЗ
рыночные позиции
научно-образовательные услуги
социальные сети
Internet-marketing
Internet-culture
image is University
market positions
scientifically-educational services
the social networks
Type Article
Date of Issue 2014
URI http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/36016
Publisher ДонНТУ
License
Citation Ілляшенко С.М. Інтернет-маркетинг науково-освітніх послуг / С.М. Ілляшенко // Научные труды Донецкого национального технического университета, 2014. - № 4. - С. 271-278.
Abstract Викладено результати аналізу можливостей і обґрунтувано доцільність комплексного застосування українськими ВНЗ інструментів і методів інтернет-маркетингу для просування науково-освітніх послуг на вітчизняному і світовому ринках. Аналіз виконано на прикладі Сумського державного університету за схемою: інтернет-культура як мотиваційний механізм активізації діяльності і підвищення конкурентоспроможності ВНЗ у інтернет; сайт ВНЗ (його підрозділу) як інструмент формування іміджу; сайт наукового журналу як інструмент просування наукових послуг на національний і зарубіжні ринки; соціальні мережі як засіб комунікації з цільовими аудиторіями – споживачами науково-освітніх послуг ВНЗ. При цитуванні документа, використовуйте посилання http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/36016
Изложены результаты анализа возможностей и обоснована целесообразность комплексного применения украинскими ВУЗ инструментов и методов интернет-маркетинга для продвижения научно-образовательных услуг на отечественном и мировом рынках. Анализ выполнен на примере Сумского государственного университета по схеме: интернет-культура как мотивационный механизм активизации деятельности и повышения конкурентоспособности ВУЗ в интернет; сайт ВУЗ (его подразделения) как инструмент формирования имиджа; сайт научного журнала как инструмент продвижения научных услуг на национальный и зарубежные рынки; социальные сети как средство коммуникации с целевыми аудиториями - потребителями научно-образовательных услуг ВУЗ. При цитировании документа, используйте ссылку http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/36016
The results of the analysis of possibilities are presented and is substantiated the expediency of complex application Ukrainian University’s of tools and methods of Internet-marketing for the advance of scientifically-educational services on the national and world markets. Analysis is executed based on the example of Sumy state university for the diagram: Internet- culture as the motivational mechanism of the invigoration of the activities and increase in the competitive ability University into the Internet; site is University (its subdivisions) as the tool of shaping of image; the site of scientific journal as the tool of the advance of scientific services for the national and foreign markets; social networks as the means of communication with the purposeful audiences - the users of scientifically-educational services University. When you are citing the document, use the following link http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/36016
Appears in Collections: Наукові видання (ННІ ФЕМ)

Views

Canada Canada
1
Czechia Czechia
1
France France
85004
Germany Germany
1757725701
Greece Greece
12357809
Ireland Ireland
524530343
Italy Italy
1
Lithuania Lithuania
1
Netherlands Netherlands
84998
Norway Norway
1
Pakistan Pakistan
1
Russia Russia
84988
Singapore Singapore
134512746
Spain Spain
2
Sweden Sweden
1
Turkey Turkey
3
Ukraine Ukraine
2111424240
United Kingdom United Kingdom
214256
United States United States
-1668464765
Unknown Country Unknown Country
2111424239

Downloads

China China
1
Czechia Czechia
1
Finland Finland
5
France France
4
Germany Germany
1757725703
Hungary Hungary
1
Italy Italy
1
Lithuania Lithuania
1
Norway Norway
1
Russia Russia
13
Ukraine Ukraine
-1668464763
United Kingdom United Kingdom
1115391
United States United States
689012276
Unknown Country Unknown Country
197

Files

File Size Format Downloads
Illiashenko_inter_market.pdf 554,39 kB Adobe PDF 779388832

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.