Please use this identifier to cite or link to this item: http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/36016
Title: Інтернет-маркетинг науково-освітніх послуг
Other Titles: Интернет-маркетинг научно-образовательных услуг
Internet-marketing of the scientifically-educational services
Authors: Illiashenko, Serhii Mykolaiovych 
Keywords: інтернет-маркетинг
інтернет-культура
імідж ВНЗ
ринкові позиції
науково-освітні послуги
соціальні мережі
интернет-маркетинг
интернет-культура
имидж ВУЗ
рыночные позиции
научно-образовательные услуги
социальные сети
Internet-marketing
Internet-culture
image is University
market positions
scientifically-educational services
the social networks
Issue Year: 2014
Publisher: ДонНТУ
Citation: Ілляшенко С.М. Інтернет-маркетинг науково-освітніх послуг / С.М. Ілляшенко // Научные труды Донецкого национального технического университета, 2014. - № 4. - С. 271-278.
Abstract: Викладено результати аналізу можливостей і обґрунтувано доцільність комплексного застосування українськими ВНЗ інструментів і методів інтернет-маркетингу для просування науково-освітніх послуг на вітчизняному і світовому ринках. Аналіз виконано на прикладі Сумського державного університету за схемою: інтернет-культура як мотиваційний механізм активізації діяльності і підвищення конкурентоспроможності ВНЗ у інтернет; сайт ВНЗ (його підрозділу) як інструмент формування іміджу; сайт наукового журналу як інструмент просування наукових послуг на національний і зарубіжні ринки; соціальні мережі як засіб комунікації з цільовими аудиторіями – споживачами науково-освітніх послуг ВНЗ. При цитуванні документа, використовуйте посилання http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/36016
Изложены результаты анализа возможностей и обоснована целесообразность комплексного применения украинскими ВУЗ инструментов и методов интернет-маркетинга для продвижения научно-образовательных услуг на отечественном и мировом рынках. Анализ выполнен на примере Сумского государственного университета по схеме: интернет-культура как мотивационный механизм активизации деятельности и повышения конкурентоспособности ВУЗ в интернет; сайт ВУЗ (его подразделения) как инструмент формирования имиджа; сайт научного журнала как инструмент продвижения научных услуг на национальный и зарубежные рынки; социальные сети как средство коммуникации с целевыми аудиториями - потребителями научно-образовательных услуг ВУЗ. При цитировании документа, используйте ссылку http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/36016
The results of the analysis of possibilities are presented and is substantiated the expediency of complex application Ukrainian University’s of tools and methods of Internet-marketing for the advance of scientifically-educational services on the national and world markets. Analysis is executed based on the example of Sumy state university for the diagram: Internet- culture as the motivational mechanism of the invigoration of the activities and increase in the competitive ability University into the Internet; site is University (its subdivisions) as the tool of shaping of image; the site of scientific journal as the tool of the advance of scientific services for the national and foreign markets; social networks as the means of communication with the purposeful audiences - the users of scientifically-educational services University. When you are citing the document, use the following link http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/36016
URI: http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/36016
ISSN: 1680-0044
Type: Article
Appears in Collections:Наукові видання (ННІ ФЕМ)

Views
Other97
Canada1
Czech Republic1
Germany9
Spain2
France1
Italy1
Netherlands2
Norway1
Pakistan1
Russia16
Turkey3
Ukraine48
United States13
Downloads
Other177
China1
Czech Republic1
Germany2
France4
United Kingdom2
Hungary1
Norway1
Russia13
Ukraine200
United States18


Files in This Item:
File Description SizeFormatDownloads 
Illiashenko_inter_market.pdf554.39 kBAdobe PDF420Download


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.