Please use this identifier to cite or link to this item: http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/37300
Or use following links to share this resource in social networks: Recommend this item
Title Methodic foundations of the ecologically oriented consumer’s readiness analysis
Other Titles Методичні засади аналізу стану екологічно-орієнтованої споживчої готовності
Authors Illiashenko, Serhii Mykolaiovych  
Keywords екологічні товари
экологические товары
ecological goods
екологічні інновації
экологические инновации
ecological innovations
споживча готовність
потребительская готовность
consumer’s readiness
просування інновацій
продвижение инноваций
promotion of innovations
екологічний маркетинг
экологический маркетинг
ecological marketing
сталий розвиток
устойчивое развитие
sustainable development
Type Article
Date of Issue 2014
URI http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/37300
Publisher Сумський державний університет
License
Citation Illiashenko, S.M. Methodic foundations of the ecologically oriented consumer’s readiness analysis [Електронний документ] / S.M. Illiashenko // Economic Processes Management, 2014. - № 2(3).
Abstract Розроблено і апробовано методичний підхід до аналізу стану споживчої готовності цільової аудиторії щодо екологічної продукції, а також розроблення на цій основі заходів щодо стимулювання попиту і просування екологічної продукції на ринку. Отримані результати поглиблюють методичні засади маркетингового обґрунтування і супроводу проектів впровадження екологічних інновацій, що формує передумови переходу вітчизняної економіки до випереджаючого екологічно-орієнтованого інноваційного розвитку.
Разработан и апробирован методический подход к анализу состояния потребительской готовности целевой аудитории относительно экологической продукции, а также разработки на этой основе мероприятий по стимулированию спроса и продвижение экологической продукции на рынке. Полученные результаты углубляют методические основы маркетингового обоснования и сопровождения проектов внедрения экологических инноваций, что формирует предпосылки перехода отечественной экономики к опережающему экологически-ориентированному инновационному развитию.
The article deals with methodic approach to analyze the consumer’s readiness of the target audience concerning ecological production, and to produce actions to stimulate demand and to promote ecological production in the market. The received results deepen the methodic grounds of marketing objectivation and following of the ecological innovations projects introductionі. It forms preconditions to change native economy to the leading ecologically oriented innovative development.
Appears in Collections: Наукові видання (ННІ ФЕМ)

Views

Canada Canada
1
China China
21
Czech Republic Czech Republic
2
France France
4
Germany Germany
6
Netherlands Netherlands
1
Poland Poland
11
Singapore Singapore
3
Ukraine Ukraine
703
United States United States
19
Unknown Country Unknown Country
160

Downloads

China China
27
Germany Germany
2
Poland Poland
4
Ukraine Ukraine
246
Unknown Country Unknown Country
28

Files

File Size Format Downloads
Illiashenko_eco_read.pdf 332,03 kB Adobe PDF 307

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.