Please use this identifier to cite or link to this item: http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/37300
Title: Methodic foundations of the ecologically oriented consumer’s readiness analysis
Other Titles: Методичні засади аналізу стану екологічно-орієнтованої споживчої готовності
Методические основы анализа состояния экологическо-ориентированной потребительской готовности
Authors: Illiashenko, Serhii Mykolaiovych 
Keywords: екологічні товари
экологические товары
ecological goods
екологічні інновації
экологические инновации
ecological innovations
споживча готовність
потребительская готовность
consumer’s readiness
просування інновацій
продвижение инноваций
promotion of innovations
екологічний маркетинг
экологический маркетинг
ecological marketing
сталий розвиток
устойчивое развитие
sustainable development
Issue Year: 2014
Publisher: Сумський державний університет
Citation: Illiashenko, S.M. Methodic foundations of the ecologically oriented consumer’s readiness analysis [Електронний документ] / S.M. Illiashenko // Economic Processes Management, 2014. - № 2(3).
Abstract: Розроблено і апробовано методичний підхід до аналізу стану споживчої готовності цільової аудиторії щодо екологічної продукції, а також розроблення на цій основі заходів щодо стимулювання попиту і просування екологічної продукції на ринку. Отримані результати поглиблюють методичні засади маркетингового обґрунтування і супроводу проектів впровадження екологічних інновацій, що формує передумови переходу вітчизняної економіки до випереджаючого екологічно-орієнтованого інноваційного розвитку.
Разработан и апробирован методический подход к анализу состояния потребительской готовности целевой аудитории относительно экологической продукции, а также разработки на этой основе мероприятий по стимулированию спроса и продвижение экологической продукции на рынке. Полученные результаты углубляют методические основы маркетингового обоснования и сопровождения проектов внедрения экологических инноваций, что формирует предпосылки перехода отечественной экономики к опережающему экологически-ориентированному инновационному развитию.
The article deals with methodic approach to analyze the consumer’s readiness of the target audience concerning ecological production, and to produce actions to stimulate demand and to promote ecological production in the market. The received results deepen the methodic grounds of marketing objectivation and following of the ecological innovations projects introductionі. It forms preconditions to change native economy to the leading ecologically oriented innovative development.
URI: http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/37300
Type: Article
Appears in Collections:Наукові видання (ННІ ФЕМ)

Views
Other158
Canada1
China21
Czech Republic2
Germany6
France4
Netherlands1
Poland11
Singapore3
Ukraine16
United States19
Downloads
Other27
China27
Germany2
Poland4
Ukraine3


Files in This Item:
File Description SizeFormatDownloads 
Illiashenko_eco_read.pdf332.03 kBAdobe PDF63Download


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.