Please use this identifier to cite or link to this item: http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/37374
Or use following links to share this resource in social networks: Recommend this item
Title Маркетинг знаний и его роль в обеспечении экономической безопасности предприятия
Other Titles Маркетинг знань і його роль у забезпеченні економічної безпеки підприємства
Marketing of knowledge and its role in providing of economic safety of the enterprise
Authors Illiashenko, Serhii Mykolaiovych  
Keywords маркетинг знань
маркетинг знаний
marketing of the knowledge
економічна безпека підприємства
экономическая безопасность предприятия
economic safety of the enterprise
Type Article
Date of Issue 2014
URI http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/37374
Publisher ООО «Юрка Любченка»
License
Citation Ильяшенко С. Н. Маркетинг знаний и его роль в обеспечении экономической безопасности предприятия / С.Н. Ильяшенко // Економічна безпека держави: стратегія, енергетика, інформаційні технології : монографія / [Мунтіян В. І., Прокопенко О. В., Петрушенко М. М. та ін.]; за наук. ред. д.т.н., проф. Лук’яненко С. О., к.е.н., доц. Караєвої Н. В. – К. : Видавництво ООО «Юрка Любченка», 2014. –– С. 109-116.
Abstract Показано, що маркетинг знань безпосередньо впливає на стан більшості складових економічної безпеки підприємства, виділені ці складові. Визначені й систематизовані основні завдання маркетингу знань стосовно до виділених складових економічної безпеки підприємства. Запропоновано методичні інструменти (як авторські, так і загальновідомі) для ефективного вирішення кожного з виділених завдань маркетингу знань. Окреслено роль маркетингу знань у забезпеченні економічної безпеки підприємства. Визначені взаємозв'язки (через елементи знань, актуалізація яких відбувається за допомогою маркетингу знань) інтелектуального капіталу й потенціалу інноваційного розвитку підприємства.
Показано, что маркетинг знаний оказывает непосредственное влияние на состояние большинства составляющих экономической безопасности предприятия, выделены эти составляющие. Определены и систематизированы основные задачи маркетинга знаний применительно к выделенным составляющим экономической безопасности предприятия. Предложены методические инструменты (как авторские, так и общеизвестные) для эффективного решения каждой из выделенных задач маркетинга знаний. Очерчена роль маркетинга знаний в обеспечении экономической безопасности предприятия. Определены взаимосвязи (через элементы знаний, актуализация которых происходит с помощью маркетинга знаний) интеллектуального капитала и потенциала инновационного развития предприятия.
It is shown that marketing of knowledge has a direct effect on the state of the majority of the components of economic safety of enterprise, are isolated these components. The basic tasks of marketing of knowledge by in connection with chosen component of economic safety of enterprise are determined and systematized. Are proposed systematic tools (both author's and well-known) for the effective solution of each of the chosen tasks of marketing of knowledge. The role of marketing of knowledge in providing of economic safety of enterprise is outlined. Are determined the interrelations (through the elements of the knowledge, whose updating it occurs with the aid of marketing of knowledge) of intellectual capital and potential of the innovation development of enterprise.
Appears in Collections: Наукові видання (ННІ ФЕМ)

Views

Canada Canada
1
France France
2
Germany Germany
7
Italy Italy
1
Russia Russia
4
Ukraine Ukraine
1011
United Kingdom United Kingdom
4
United States United States
20
Unknown Country Unknown Country
99

Downloads

China China
3
France France
2
Germany Germany
2
Mongolia Mongolia
1
Norway Norway
1
Russia Russia
10
Ukraine Ukraine
1010
United States United States
3
Unknown Country Unknown Country
91

Files

File Size Format Downloads
Illiashenko_econ_safe.pdf 515,13 kB Adobe PDF 1123

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.