Please use this identifier to cite or link to this item: http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/38437
Or use following links to share this resource in social networks: Recommend this item
Title Синтаксична будова англомовної журнальної реклами косметики для жінок
Authors Prokopenko, Antonina Vadymivna  
Reva, Nataliia Serhiivna
ORCID http://orcid.org/0000-0002-4590-4201
Keywords журнальний рекламний текст
журнальный рекламный текст
magazine ad text
структурно-семантичні блоки
структурно-семантичские блоки
structural-semantic
типи речень
типы предложений
sentence types
предикативний центр
предикативный центр
predicative center
англійська мова
английский язык
the English language
Type Article
Date of Issue 2014
URI http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/38437
Publisher ТОВ "Фірма "Планер"
License
Citation Прокопенко, А. Синтаксична будова англомовної журнальної реклами косметики для жінок [Текст] / А. Прокопенко, Н. Рева // Наукові записки Вінницького державного педагогічного університету імені Михайла Коцюбинського. Серія: Філологія (мовознавство) : збірник наукових праць / [гол. ред. Н.Л. Іваницька]. – Вінниця : ТОВ «Фірма «Планер», 2014. – Вип. 19. – С. 69-73.
Abstract У статті осмислюються аспекти синтаксичної будови тексту журнальної реклами косметичних засобів для жінок. Останній було виокремлено у результаті обмеження об’єкту аналізу з урахуванням конкретного рекламного носія, предмету рекламування та ґендерного аспекту, що зумовлено складністю реклами як засобу комунікації. Увага фокусується на типах речень за кількістю предикативних центрів. Уперше осмислюється функціонування зазначених синтаксичних конструювань у різних структурно-семантичних текстів журнальної реклами косметики для жінок. Дослідження проведене на базі організації генеральної сукупності двох тисяч рекламних текстів методом випадкового вибору. Через те, що текст є складною, не жорстко детермінованою системою дискретних одиниць, що підлягають кількісній обробці лише ймовірно, у цій роботі кількісна характеристика журнальної реклами тексту була здійснена методами статистичного аналізу. Встановлено найбільш домінантні типи речень за кількістю предикативних центрів. Схарактеризовано причини їхнього привалювання.
В статье осмысливаются аспекты синтаксического построения текста журнальной рекламы косметических средств для женщин. Последний был выделен в результате ограничения объекта анализа с учётом конкретного рекламного носителя, предмета рекламирования и гендерного аспекта, что обусловлено сложностью рекламы как средства коммуникации. Внимание фокусируется на типах предложений по количеству предикативных центров. Впервые осмысливается функционирование указанных синтаксических конструирований в разных структурно-семантических текстах журнальной рекламы косметики для женщин. Исследование проведено на базе организации генеральной совокупности двух тысяч рекламных текстов методом случайного выбора. В связи с тем, что текст является сложной, не жестко детерминированной системой дискретных единиц, которые подлежат количественной обработке лишь вероятностно, в этой работе количественная характеристика текста журнальной рекламы была осуществлена методом статистического анализа. Определены наиболее доминантные типы предложений по количеству предикативных центров. Охарактеризованы причины их превалирования.
This article deals with the syntactic aspects of cosmetics magazine advertisements for women. The latter have been singled out as a result of the object limitation in accordance with the concrete advertising bearer, the subject of advertising as well as the aspect of gender. The attention is being focused on the sentence types in accordance with the amount of the predicative centers. The functioning of the syntactic constructions in different structural-semantic blocks of cosmetics magazine advertisements for women is being investigated for the first time. The research has been done on the basis of two thousand advertisements organizing with the help of sampling. In view of the fact that text is a complicated nondeterministic system of discrete units, which can be subjected only to probabilistic quantitative analysis, the quantitative characteristics of magazine advertisements has been determined with the help of statistic analysis. The dominant sentence types according to the amount of predicative centers have been singled out. The reasons of their predominance have been named.
Appears in Collections: Наукові видання (ІФСК)

Views

A1 A1
1
Canada Canada
1
China China
40392283
France France
1
Germany Germany
156887489
Greece Greece
1
Hungary Hungary
1
Ireland Ireland
141842
Italy Italy
2
Kazakhstan Kazakhstan
1
Lithuania Lithuania
1
Netherlands Netherlands
3532
Russia Russia
3
Singapore Singapore
313774978
Ukraine Ukraine
24537774
United Kingdom United Kingdom
2344283
United States United States
313774977
Unknown Country Unknown Country
8683264

Downloads

Canada Canada
1
China China
1
France France
2
Germany Germany
2344284
Kazakhstan Kazakhstan
1
Lithuania Lithuania
1
Russia Russia
2
Singapore Singapore
1
Ukraine Ukraine
40392355
United Kingdom United Kingdom
1
United States United States
860540436
Unknown Country Unknown Country
51
Vietnam Vietnam
1

Files

File Size Format Downloads
prokopenko_reklama.pdf 240.51 kB Adobe PDF 903277137

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.