Please use this identifier to cite or link to this item: http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/39207
Or use following links to share this resource in social networks: Recommend this item
Title Лексичні особливості економічних статей (на матеріалі англомовних газетних видань)
Other Titles Лексические особенности экономических статей (на материале англоязычных газетных изданий)
The lexical peculiarities of the economic articles (on the basis of English newspapers)
Authors Baranova, Svitlana Volodymyrivna  
Хаба, Н.В.
Тур, В.К.
ORCID http://orcid.org/0000-0001-9425-9774
Keywords лексичні особливості
економічні статті
економічні терміни
кліше
скорочення
lexical peculiarities
economics articles
economics terms
clichés
contractions
лексические особенности
экономические статьи
экономические термины
клише
сокращения
Type Article
Date of Issue 2014
URI http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/39207
Publisher Сумський державний університет
License
Citation Баранова, С.В. Лексичні особливості економічних статей (на матеріалі англомовних газетних видань) [Текст] / С.В. Баранова, Н.В. Хаба, В.К. Тур // Філологічні трактати. - 2014. - Т.6, № 4. - С. 9-15.
Abstract У статті аналізуються особливості ЗМІ як головного джерела впровадження в свідомість людей економічної лексики. Визначаються та інтерпретуються лексичні одиниці газетних статей. Виокремлюються групи термінів у даних текстах, досліджуються семантичні розряди лексики, описуються найбільш уживані кліше та абревіатури. Класифікуються функції вокабуляру газетних економічних статей.
The peculiarities of the vocabulary in the mass media as the main source of implementing the economic lexis into the person’s consciousness are analysed. The lexical units of newspaper articles are also defined and interpreted. The groups of terms in such texts are distinguished, semantic types of lexis are investigated, the most widely used clichés and abbreviation are described. The functions of vocabulary in newspaper economic articles are classified.
В данной статье анализируются особенности СМИ как главного источника внедрения в сознание людей экономической лексики. Определяются и интерпретируются лексические единицы газетных статей. Выделяются группы терминов в данных текстах, исследуются семантические разряды лексики, описываются наиболее употребительные клише и аббревиатуры. Классифицируются функции вокабуляра газетных экономических статей.
Appears in Collections: Філологічні трактати

Views

Canada Canada
1
Czechia Czechia
1
France France
-1078726212
Germany Germany
5897936
Greece Greece
1
Ireland Ireland
1347111918
Lithuania Lithuania
1
Netherlands Netherlands
2815
Poland Poland
263492
Russia Russia
2
Singapore Singapore
1
Ukraine Ukraine
1188542688
United Kingdom United Kingdom
35124104
United States United States
-1078726210
Unknown Country Unknown Country
104493556

Downloads

Belarus Belarus
1
China China
2
France France
6
Germany Germany
-1078726211
India India
1
Indonesia Indonesia
1
Lithuania Lithuania
1
Russia Russia
11
Ukraine Ukraine
1188542689
United Kingdom United Kingdom
1
United States United States
534804556
Unknown Country Unknown Country
523984095

Files

File Size Format Downloads
Baranova_economics_articles.pdf 346.12 kB Adobe PDF 1168605153

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.