Please use this identifier to cite or link to this item: http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/42311
Title: The use of internet-technologies for scientific and educational service advance (experience of SSU)
Other Titles: Застосування інтернет-технологій для просування науково-освітніх послуг (досвід СумДУ)
Применение интернет-технологий для продвижения научно-образовательных услуг (опыт СумГУ)
Authors: Illiashenko, Serhii Mykolaiovych 
Shypulina, Yuliia Serhiivna 
Illiashenko, Nataliia Serhiivna
Keywords: інтернет-маркетинг
интернет-маркетинг
internet-marketing
маркетинг освіти
маркетинг образования
marketing of education
науково-освітні послуги
научно-образовательные услуги
scientific and educational service advance
Issue Year: 2015
Publisher: Publishing House Science and Innovation Center, Ltd.
Citation: Illiashenko, S.M. The use of internet-technologies for scientific and educational service advance (experience of SSU) / S.M. Illiashenko, Y.S. Shypulina, N.S. Illiashenko // A new role of marketing and communication technologies in business and society: local and global aspects : collective monograph / edited by: Y.S. Larina and O.O. Romanenko. USA, St. Louis, Missouri : Publishing House Science and Innovation Center, Ltd., 2015. P. 353-362.
Abstract: Викладено досвід Сумського державного університету у застосуванні інтернет-технологій для просування науково-освітніх послуг на вітчизняному і світовому ринках. Зокрема: розкрито роль інтернет-культури як мотиваційного механізму активізації діяльності і підвищення конкурентоспроможності ВНЗ у інтернет-просторі; розкрито роль сайту ВНЗ як інструменту формування його іміджу; висвітлено можливість використання сайту наукового журналу для просування наукових послуг на національний і зарубіжні ринки; розкрито роль соціальних мереж у просуванні науково-освітніх послуг ВНЗ і забезпеченні комунікації з цільовими аудиторіями.
Изложен опыт Сумского государственного университета в применении интернет-технологий для продвижения научно-образовательных услуг на отечественном и мировом рынках. В частности: раскрыта роль интернет-культуры как мотивационного механизма активизации деятельности и повышения конкурентоспособности ВУЗ в интернет-пространстве; раскрыта роль сайта ВУЗ как инструмента формирования его имиджа; освещена возможность использования сайта научного журнала для продвижения научных услуг на национальный и зарубежные рынки; раскрыта роль социальных сетей в продвижении научно-образовательных услуг ВУЗ и обеспечении его коммуникации с целевыми аудиториями.
Is presented the experience of Sumy state university in the application of Internet-technologies for the advance of scientifically-educational services on the national and world markets. In particular: is opened the role of Internet-culture as the motivational mechanism of the invigoration of the activities and increase in the competitive ability university in the Internet-space; is opened the role of site university as the tool of the formation of its image; the possibility of using the site of scientific journal for the advance of scientific services for the national and foreign markets is illuminated; is opened the role of social networks in the advance of scientifically-educational services university and the guarantee of its communication with the purposeful audiences.
URI: http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/42311
Type: Article
Appears in Collections:Наукові видання (ННІ ФЕМ)

Views
Other15
Canada2
China1
Germany3
France3
United Kingdom2
Ireland13
Italy2
Japan1
Poland2
Russia4
Thailand1
Taiwan1
Ukraine42
United States9
Downloads
Other11
Australia1
China8
Germany5
Indonesia1
Italy1
Kyrgyzstan1
Romania1
Russia6
Slovakia1
Ukraine14
United States7


Files in This Item:
File Description SizeFormatDownloads 
Illiashenko_market_didg_edu.pdf615.89 kBAdobe PDF57Download


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.