Please use this identifier to cite or link to this item: http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/43998
Or use following links to share this resource in social networks: Recommend this item
Title Модально-метаязыковые средства в курсе РКИ
Authors Гурина, Н.М.
ORCID
Keywords російська мова як іноземна
русский язык как иностранный
Russian as a foreign language
модальна семантика
модальная семантика
modal semantics
Type Conference Papers
Date of Issue 2015
URI http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/43998
Publisher Сумской государственный университет
License
Citation Гурина, Н. М. Модально-метаязыковые средства в курсе РКИ [Текст] / Н. М. Гурина // Мова, історія, культура у лінгвокомунікативному просторі : збірник наукових праць / Ред.кол.: Л.В. Біденко, О.М. Волкова, С.І. Дегтярьов; Упоряд. Л.Д. Біденко. - Суми : СумДУ, 2015. - Вип.2. - С. 182-187.
Abstract Категория субъективной модальности очень важна для коммуникации и имеет множество средств выражения, но в практике преподавания РКИ этому аспекту уделяется недостаточно внимания. Методом эксперимента мы попытались выяснить, в какой степени туркменские студенты владеют семантикой модальных слов (и предложений с ними) и какие трудности испытывают при использовании данных конструкций в речи.
Appears in Collections: Наукові видання (ІФСК)

Views

Australia Australia
1
Bulgaria Bulgaria
1
Canada Canada
1
Germany Germany
3
Greece Greece
1
Ireland Ireland
2949
Italy Italy
1
Lithuania Lithuania
1
Netherlands Netherlands
246
Seychelles Seychelles
1
Singapore Singapore
1
Ukraine Ukraine
37354
United Kingdom United Kingdom
19168
United States United States
208906
Unknown Country Unknown Country
37353

Downloads

Belarus Belarus
5
Bulgaria Bulgaria
1
China China
10320
Germany Germany
19169
India India
1
Italy Italy
4
Lithuania Lithuania
1
Romania Romania
1
Russia Russia
6
Ukraine Ukraine
111824
United Kingdom United Kingdom
1
United States United States
305988
Unknown Country Unknown Country
6

Files

File Size Format Downloads
Huryna_rosiiska_mova_iak_inozemna.pdf 197.01 kB Adobe PDF 447327

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.