Please use this identifier to cite or link to this item: http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/44421
Or use following links to share this resource in social networks: Recommend this item
Title The internet as an element of marketing strategies of polish universities during recent years
Other Titles Интернет как элемент маркетинговых стратегий польских вузов в течение последних лет
Інтернет як елемент маркетингової стратегії польських ВНЗ протягом останніх років
Authors Kisiołek, A.
ORCID
Keywords marketing of higher education institutions
strategy
higher education school management
marketing strategy
e-marketing
higher education
маркетинг ВНЗ
стратегія
управління ВНЗ
маркетингова стратегія
інтернет-маркетинг
вища освіта
маркетинг ВУЗов
стратегия
управление ВУЗом
маркетинговая стратегия
интернет-маркетинг
высшее образование
Type Conference Papers
Date of Issue 2015
URI http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/44421
Publisher Sumy State University
License
Citation Kisiołek A. The internet as an element of marketing strategies of polish universities during recent years // Economic Processes Management: International Scientific E-Journal. 2015. № 4.
Abstract У статті представлений фон системних змін, яким було піддано вищу освіту в Польщі після 1990 року. Особливий акцент зроблено на створення абсолютно нового, заснованого на відміну від колишніх парадигм, ринку освітніх послуг. Охарактеризовано інтернет, як елемент маркетингових дій польських ВНЗ, з поданням результатів проведених досліджень, а також представлені результати досліджень, що стосуються ролі інтернету в маркетингових стратегіях ВНЗ в Польщі.
В статье представлен фон системных изменений, которым было подвергнуто высшее образование в Польше после 1990 года. Особый упор сделан на создание абсолютно нового, основанного на отличых от прежних парадигм, рынка образовательных услуг. Охарактеризован интернет, как элемент маркетинговых действий польских ВУЗов, с представлением результатов проводимых исследований, а также представлены результаты исследований, касающихся роли интернета в маркетинговых стратегиях ВУЗов в Польше.
The article presents the background of the systemic changes that the higher education in Poland has been subjected to since 1990. Special emphasis is placed on the fact of creation of an entirely new market of educational services, different from the previously known paradigms. The Internet is considered an element of marketing activities undertaken by the Polish higher education institutions. Additionally, the research results including the results regarding the role of the Internet in the marketing strategies of these institutions are presented.
Appears in Collections: Economic Processes Management (Управління економічними процесами)

Views

Canada Canada
1
China China
31589952
Finland Finland
1
France France
2
Germany Germany
38
Ireland Ireland
73292
Italy Italy
1
Lithuania Lithuania
1
Netherlands Netherlands
1371
Poland Poland
1
Russia Russia
2
Singapore Singapore
1
Thailand Thailand
812383
Ukraine Ukraine
2401528
United Kingdom United Kingdom
8904060
United States United States
31589953
Unknown Country Unknown Country
2401527
Zimbabwe Zimbabwe
2

Downloads

Armenia Armenia
1
China China
8
Ethiopia Ethiopia
1
France France
1
Germany Germany
590448
Hong Kong SAR China Hong Kong SAR China
1
India India
1
Lithuania Lithuania
1
Netherlands Netherlands
1
Philippines Philippines
1
Poland Poland
1
Russia Russia
1
Sweden Sweden
2
Ukraine Ukraine
8904059
United Kingdom United Kingdom
5480
United States United States
31589952
Unknown Country Unknown Country
8

Files

File Size Format Downloads
Kisolek_stratehiia.pdf 448,46 kB Adobe PDF 41089967

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.