Please use this identifier to cite or link to this item: http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/44477
Or use following links to share this resource in social networks: Recommend this item
Title Особливості вибору маркетингових каналів для інноваційно активних підприємств
Other Titles Features of marketing channels ' choice for innovative enterprises
Особенности выбора маркетинговых каналов для инновационно активных предприятиях
Authors Syhyda, Liubov Oleksiivna  
Сигида, Н.О.
Keywords маркетинговий канал
маркетинговый канал
marketing channel
підприємство-інноватор
предприятие-инноватор
innovative enterprise
новизна
новизна
innovation
стратегічна поведінка
стратегическая поведение
strategic behavior
інноваційна активність
инновационная активность
innovative activity
Type Article
Date of Issue 2015
URI http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/44477
Publisher Одеський національний університет імені І.І. Мечникова
License
Citation Сигида, Л.О. Особливості вибору маркетингових каналів для інноваційно активних підприємств [Текст] / Л.О. Сигида, Н.О. Сигида // Вісник Одеського національного університету. Економіка. – 2015. – Т. 20, Вип. 5. – C. 140-144.
Abstract Розглянуто підходи вчених до класифікації інновацій за критеріям «ступінь новизни». Визначено залежність між видом маркетингового каналу та рівнем новизни продукції, що може через нього розподілятися. Наведено характеристики особливостей діяльності інноваційно активних підприємств. Встановлено залежність між типом стратегічної поведінки підприємства-інноватора, рівнем новизни продукції, що виробляється ними, та видом маркетингового каналу.
Рассмотрены подходы ученых к классификации инноваций по критерию «степень новизны». Определена зависимость между видом маркетингового канала и уровнем новизны продукции, которая может через него распределяться. Приведены характеристики особенностей деятельности инновационно активных предприятий. Установлена зависимость между типом стратегического поведения предприятия-инноватора, уровнем новизны продукции, производимой ими, и видом маркетингового канала.
The approaches of scientists to classification of innovations according to the criteria «degree of novelty» are considered. The relationship between a marketing channel and the level of products novelty is defined. The characteristics of different types of innovative enterprises are given. The relationship between the type of innovative enterprises’ strategic behaviour, level of their products novelty, and type of marketing channel that should be used by such enterprises for products distribution is approved.
Appears in Collections: Наукові видання (ННІ ФЕМ)

Views

Canada Canada
1
France France
1
Germany Germany
5
Netherlands Netherlands
571
Ukraine Ukraine
258
United Kingdom United Kingdom
3140
United States United States
1142
Unknown Country Unknown Country
17

Downloads

China China
7
France France
2
Germany Germany
2
Russia Russia
1
Ukraine Ukraine
231
United Kingdom United Kingdom
1
United States United States
287
Unknown Country Unknown Country
21

Files

File Size Format Downloads
Syhyda_Odessa.pdf 358,95 kB Adobe PDF 552

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.