Please use this identifier to cite or link to this item: http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/44589
Or use following links to share this resource in social networks: Recommend this item
Title Аналіз факторів, що впливають на споживчий вибір абітурієнтів на ринку освітніх послуг
Other Titles Analysis of the factors affecting consumer choice of university entrants in the market of educational services
Анализ факторов, котрые влияют на потребительский выбор абитуриентов на рынке образовательных услуг
Authors Illiashenko, Serhii Mykolaiovych  
Конопелько, Г.М.
Неділько, М.О.
Старків, І.Л.
ORCID http://orcid.org/0000-0001-5484-9788
Keywords ринок освітніх послуг
рынок образовательных услуг
market of educational services
вища освіта
высшее образование
higher education
аналіз факторів впливу
анализ факторов влияния
analysis that make influence on
споживчі переваги
потребительские преимущества
customer benefits
маркетинг освітніх послуг
маркетинг образовательных услуг
marketing of educational services
Type Article
Date of Issue 2015
URI http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/44589
Publisher ДВНЗ КНЕУ ім. Вадима Гетьмана
License
Citation Аналіз факторів, що впливають на споживчий вибір абітурієнтів на ринку освітніх послуг / С.М. Ілляшенко, Г.М. Конопелько, М.О. Неділько, І.Л. Старків // Економіка та підприємництво. – 2015. – Вип. 34-35. В 2-х т. Т. 2. – С. 32-39.
Abstract Викладено основні положення і результати практичної апробації методичного підходу до аналізу факторів, що впливають на вибір абітурієнтами ВНЗ і спеціальностей підготовки. Запропонований підхід дозволяє точно оцінити споживацькі запити на ринку освітніх послуг конкретного регіону як узагальнено, так і в розрізі випускників окремих закладів середньої освіти, що надає можливість обґрунтовано вести профорієнтаційну компанію, диференціювати заходи комплексу маркетингу освітніх послуг конкретних ВНЗ і підвищити тим самим їх дієвість.
Изложены основные положения и результаты практической апробации методического подхода к анализу факторов, которые влияют на выбор абитуриентами ВУЗ и специальностей подготовки. Предложенный подход позволяет точно оценить потребительские запросы на рынке образовательных услуг конкретного региона как обобщенно, так и в разрезе выпускников отдельных средних образовательных учреждений, что дает возможность обосновано вести профориентационную компанию, дифференцировать мероприятия комплекса маркетинга образовательных услуг конкретных ВУЗ и повысить тем самым их действенность.
There are stated the fundamental principles and results of a practical testing of the methodological approach to the analysis that make influence on the entrants' choice of the university and a future profession. The proposed approach makes it possible to accurately assess consumer needs in the education market of a particular region, both generally and in the context of individual graduates of secondary educational institutions, that makes it possible to conduct a career-orientated campaign, differentiate the events of complex marketing of educational services of specific university and thereby increase their effectiveness.
Appears in Collections: Наукові видання (ННІ ФЕМ)

Views

Belgium Belgium
1
Canada Canada
1
France France
1
Germany Germany
138143999
Ireland Ireland
33739
Italy Italy
1
Japan Japan
1
Lithuania Lithuania
1
Netherlands Netherlands
1501
Poland Poland
10
Singapore Singapore
1
Ukraine Ukraine
28540209
United Kingdom United Kingdom
2655041
United States United States
101609401
Unknown Country Unknown Country
5304083

Downloads

China China
28540211
France France
9
Germany Germany
138143999
Greece Greece
1
India India
2
Ireland Ireland
15241739
Italy Italy
1
Lithuania Lithuania
1
Poland Poland
7
Russia Russia
1
Singapore Singapore
1
Ukraine Ukraine
15241791
United Kingdom United Kingdom
1
United States United States
138144020
Unknown Country Unknown Country
50

Files

File Size Format Downloads
Illiashenko_kneu_2016.pdf 368.48 kB Adobe PDF 335311834

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.