Please use this identifier to cite or link to this item: http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/44615
Or use following links to share this resource in social networks: Recommend this item
Title Маркетингова цінова політика
Other Titles Marketing pricing
Authors Melnyk, Leonid Hryhorovych  
Karintseva, Oleksandra Ivanivna  
Starchenko, Liudmyla Volodymyrivna  
Keywords маркетингове ціноутворення
маркетинговое ценообразование
marketing pricing
механізм ціноутворення
механизм ценообразования
the pricing mechanism
стратегія
стратегия
strategy
правове регулювання
правовое регулирование
legal regulation
цінова політика
ценовая политика
pricing
Type Schoolbook
Date of Issue 2007
URI http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/44615
Publisher Університетська книга
License
Citation Мельник, Л.Г. Маркетингова цінова політика [Текст] : навч. посіб. / Л.Г. Мельник, О.І. Карінцева, Л.В. Старченко. - Суми : Університетська книга, 2007. - 240 с.
Abstract У навчальному посібнику розкривається механізм формування цін на товари та послуги, розглядаються основні види цін в умовах ринкової економіки, аналізується вплив маркетингових чинників на процес формування ціни. Особливу увагу приділено питанням розробки цінової політики та обґрунтування цінової стратегії підприємства в умовах маркетингової орієнтації. Для студентів, аспірантів вищих закладів освіти, викладачів економічних спеціальностей, службовців різного рівня, а також для тих, кого цікавлять проблеми економіки та маркетингу.
В учебном пособии раскрывается механизм формирования цен на товары и услуги, рассматриваются основные виды цен в условиях рыночной экономики, анализируется влияние маркетинговых факторов на процесс формирования цены. Особое внимание уделено вопросам разработки ценовой политики и обоснование ценовой стратегии предприятия в условиях маркетинговой ориентации. Для студентов, аспирантов высших учебных заведений, преподавателей экономических специальностей, служащих разного уровня, а также для тех, кого интересуют проблемы экономики и маркетинга.
The textbook reveals the mechanism of formation of prices for goods and services, discusses the basic types of prices in a market economy, analyzes the impact of marketing factors on the process of price formation. Special attention is paid to issues of pricing policy development and justification of pricing strategy of the enterprise in the conditions of marketing orientation. For students, post-graduates of higher educational institutions, teachers of economic specialties, officials of different levels, as well as for those who are interested in problems of Economics and marketing.
Appears in Collections: Навчальні видання (ННІ ФЕМ)

Views

Belarus Belarus
1
Canada Canada
1
Czechia Czechia
1
France France
74571
Germany Germany
299277
Lithuania Lithuania
1
Netherlands Netherlands
1
Poland Poland
74562
Russia Russia
299245
Singapore Singapore
1
Slovakia Slovakia
1
Ukraine Ukraine
13911949
United Kingdom United Kingdom
2692697
United States United States
13911954
Unknown Country Unknown Country
72

Downloads

Australia Australia
1
China China
74592
Czechia Czechia
10172183
EU EU
3
Estonia Estonia
13911956
Finland Finland
10172223
France France
13911952
Germany Germany
10172224
India India
1
Ireland Ireland
10172195
Japan Japan
299291
Netherlands Netherlands
10172225
Poland Poland
13911957
Portugal Portugal
1
Romania Romania
1
Russia Russia
13911943
Slovakia Slovakia
1
Sweden Sweden
1
Ukraine Ukraine
13911965
United Kingdom United Kingdom
2692696
United States United States
13911944
Unknown Country Unknown Country
456

Files

File Size Format Downloads
Melnyk_market_tsin_polit.pdf 978,82 kB Adobe PDF 137399811

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.