Please use this identifier to cite or link to this item: http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/44615
Or use following links to share this resource in social networks: Recommend this item
Title Маркетингова цінова політика
Other Titles Marketing pricing
Authors Melnyk, Leonid Hryhorovych  
Karintseva, Oleksandra Ivanivna  
Starchenko, Liudmyla Volodymyrivna  
ORCID http://orcid.org/0000-0001-7824-0678
http://orcid.org/0000-0001-9570-3646
http://orcid.org/0000-0001-8606-7246
Keywords маркетингове ціноутворення
маркетинговое ценообразование
marketing pricing
механізм ціноутворення
механизм ценообразования
the pricing mechanism
стратегія
стратегия
strategy
правове регулювання
правовое регулирование
legal regulation
цінова політика
ценовая политика
pricing
Type Schoolbook
Date of Issue 2007
URI http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/44615
Publisher Університетська книга
License
Citation Мельник, Л.Г. Маркетингова цінова політика [Текст] : навч. посіб. / Л.Г. Мельник, О.І. Карінцева, Л.В. Старченко. - Суми : Університетська книга, 2007. - 240 с.
Abstract У навчальному посібнику розкривається механізм формування цін на товари та послуги, розглядаються основні види цін в умовах ринкової економіки, аналізується вплив маркетингових чинників на процес формування ціни. Особливу увагу приділено питанням розробки цінової політики та обґрунтування цінової стратегії підприємства в умовах маркетингової орієнтації. Для студентів, аспірантів вищих закладів освіти, викладачів економічних спеціальностей, службовців різного рівня, а також для тих, кого цікавлять проблеми економіки та маркетингу.
В учебном пособии раскрывается механизм формирования цен на товары и услуги, рассматриваются основные виды цен в условиях рыночной экономики, анализируется влияние маркетинговых факторов на процесс формирования цены. Особое внимание уделено вопросам разработки ценовой политики и обоснование ценовой стратегии предприятия в условиях маркетинговой ориентации. Для студентов, аспирантов высших учебных заведений, преподавателей экономических специальностей, служащих разного уровня, а также для тех, кого интересуют проблемы экономики и маркетинга.
The textbook reveals the mechanism of formation of prices for goods and services, discusses the basic types of prices in a market economy, analyzes the impact of marketing factors on the process of price formation. Special attention is paid to issues of pricing policy development and justification of pricing strategy of the enterprise in the conditions of marketing orientation. For students, post-graduates of higher educational institutions, teachers of economic specialties, officials of different levels, as well as for those who are interested in problems of Economics and marketing.
Appears in Collections: Навчальні видання (ННІ ФЕМ)

Views

Belarus Belarus
1
Belgium Belgium
1
Canada Canada
1
China China
350680786
Cyprus Cyprus
1
Czechia Czechia
-787422830
France France
-178407529
Germany Germany
2048964914
Iran Iran
1828160276
Ireland Ireland
350680783
Israel Israel
1757387265
Kazakhstan Kazakhstan
1029288974
Lithuania Lithuania
1
Netherlands Netherlands
101340
Poland Poland
377296093
Russia Russia
89363
Singapore Singapore
-1123001191
Slovakia Slovakia
1
Spain Spain
133904485
Ukraine Ukraine
-2128837421
United Kingdom United Kingdom
172405
United States United States
-151324293
Unknown Country Unknown Country
133904478

Downloads

Australia Australia
1
Austria Austria
1
Belgium Belgium
1
Brazil Brazil
69878
Bulgaria Bulgaria
1
Canada Canada
-178407621
China China
350680785
Czechia Czechia
-327932079
Denmark Denmark
1
EU EU
3
Estonia Estonia
13911956
Finland Finland
46667
France France
-1916884834
Georgia Georgia
232788184
Germany Germany
-2128837410
Hungary Hungary
-1538937915
India India
201048674
Indonesia Indonesia
1
Iran Iran
1295579427
Iraq Iraq
1295579429
Ireland Ireland
1073868587
Israel Israel
1
Italy Italy
815634269
Japan Japan
350680787
Kazakhstan Kazakhstan
1
Lithuania Lithuania
24682006
Moldova Moldova
1
Netherlands Netherlands
-2128837419
Poland Poland
1903459423
Portugal Portugal
143222884
Romania Romania
1825383679
Russia Russia
1995858628
Serbia Serbia
1
Seychelles Seychelles
1
Slovakia Slovakia
1
Spain Spain
133904486
Sweden Sweden
1
Turkey Turkey
1
Ukraine Ukraine
-151324294
United Kingdom United Kingdom
-327932073
United States United States
-151324295
Unknown Country Unknown Country
1903459437

Files

File Size Format Downloads
Melnyk_market_tsin_polit.pdf 978.82 kB Adobe PDF 414473967

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.