Please use this identifier to cite or link to this item: http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/45704
Or use following links to share this resource in social networks: Recommend this item
Title Factor analysis of processes of corporate culture formation at industrial enterprises of Ukraine
Other Titles Факторний аналіз процесів становлення корпоративної культури промислових підприємств України
Authors Illiashenko, Serhii Mykolaiovych  
Ovcharenko, Maksym Ivanovych
Ovcharenko, Svitlana Volodymyrivna
Ovcharenko, Svetlana Volodimirivna
Keywords корпоративна культура
корпоративная культура
corporate culture
факторний аналіз
факторный анализ
factor analysis
рівень корпоративної культури
уровень корпоративной культуры
the level of corporate culture formation
вплив
влияние
influence
нематеріальні активи
нематериальные активы
intangible asset
Type Article
Date of Issue 2016
URI http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/45704
Publisher СумДУ
License
Citation Illiashenko, S. Factor analysis of processes of corporate culture formation at industrial enterprises of Ukraine / S. Illiashenko, M. Ovcharenko, S. Ovcharenko // Economic Processes Management, 2016. - № 2 (11). [Електронний ресурс]. - Режим доступу: http://epm.fem.sumdu.edu.ua/download/2016_2/2016_2_11.pdf.
Abstract Автори проаналізували й узагальнили фактори, які впливають на формування й розвиток корпоративної культури на промислових підприємствах України. На цій основі ними розроблені рекомендації з управління стратегіями розвитку корпоративної культури. Автори використовували наступні методи наукового пізнання: для дослідження взаємодії національної, корпоративної й індивідуальної культури - метод логічного узагальнення; для виявлення й обґрунтування факторів, які впливають на формування корпоративної культури - факторний аналіз; для аналізу тенденцій розвитку корпоративної культури на різних рівнях узагальнення - метод порівняльного аналізу. Результати аналізу показали що макро- і мікрофактори є зовнішніми стосовно підприємства, а мезофакторы (адаптивність бізнесу й корпоративного управління, корпоративна етика, корпоративна соціальна відповідальність і кадрова політика, корпоративні фінанси) є внутрішніми. Автори визначили рівні кожного з факторів, систематизували негативні впливи, які перешкоджають становленню й розвитку корпоративної культури на українських промислових підприємствах, запропонували рекомендації для управління цим процесом.
Авторы проанализировали и обобщили факторы, которые влияют на формирование и развитие корпоративной культуры на промышленных предприятиях Украины. На этой основе ими разработаны рекомендации по управления стратегиями развития корпоративной культуры. Авторы использовали следующие методы научного познания: для исследования взаимодействия национальной, корпоративной и индивидуальной культуры - метод логического обобщения; для выявления и обоснования факторов, которые влияют на формирование корпоративной культуры - факторный анализ; для анализа тенденций развития корпоративной культуры на различных уровнях обобщения - метод сравнительного анализа. Результаты анализа показали что макро- и микрофакторы являются внешними по отношению к предприятию, а мезофакторы (адаптивность бизнеса и корпоративного управления, корпоративная этика, корпоративная социальная ответственность и кадровая политика, корпоративные финансы) являются внутренними. Авторы определили уровни каждого из факторов, систематизировали негативные влияния препятствующие становлению и развитию корпоративной культуры на украинских промышленных предприятиях, предложили рекомендации для управления этим процессом.
Authors have analyzed and synthesized the features of formation and development of the corporate culture at industrial enterprises of Ukraine and on this basis developed recommendations for application in the management of strategic development. During the research authors used the following general scientific methods: at research of patterns of interaction national culture, corporate culture and the culture of the individual authors used logical generalization method; for determining factors influencing corporate culture formation with the level of occurrence authors used factor analysis; for trend analysis of the corporate culture development at appropriate levels authors used comparative method. Results of the analysis showed that macro- and microfactors are external and mezofaktory (adaptability of business and corporate governance, corporate ethics, corporate social responsibility and personnel policies, corporate finance) are internal for an enterprise. Authors have identified areas for each of the factors, itemized obstacles to the establishment and development of corporate culture at Ukrainian industrial enterprises and proposed recommendations for these processes management.
Appears in Collections: Economic Processes Management (Управління економічними процесами)

Views

Bangladesh Bangladesh
1
Canada Canada
2
China China
2
Côte d'Ivoire Côte d'Ivoire
1
France France
10
Germany Germany
5
Indonesia Indonesia
1
Iran Iran
1
Italy Italy
1
Japan Japan
1
Netherlands Netherlands
1
Poland Poland
10
Portugal Portugal
1
Russia Russia
2
Switzerland Switzerland
1
Ukraine Ukraine
810
United Kingdom United Kingdom
3
United States United States
239
Unknown Country Unknown Country
54

Downloads

Belarus Belarus
1
China China
3
Czech Republic Czech Republic
1
France France
4
Germany Germany
6
Indonesia Indonesia
4
Iran Iran
1
Israel Israel
2
Italy Italy
2
Lithuania Lithuania
1
Poland Poland
4
Russia Russia
7
South Korea South Korea
2
Sweden Sweden
1
Ukraine Ukraine
821
United Kingdom United Kingdom
1
United States United States
11
Unknown Country Unknown Country
10

Files

File Size Format Downloads
Illiashenko_Ovcharenkio_CORPORATE CULTURE.pdf 486,16 kB Adobe PDF 882

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.