Please use this identifier to cite or link to this item: http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/46285
Or use following links to share this resource in social networks: Recommend this item
Title Комунікативна ефективність сайту журналу «Маркетинг і менеджмент інновацій» як інструменту маркетингу знань
Other Titles Коммуникативная эффективность сайта журнала «Маркетинг и менеджмент инноваций» как инструмента маркетинга знаний
Authors Illiashenko, Serhii Mykolaiovych  
Ступнікова, К.Б.
Ступникова, Е.Б.
Stupnikova, K.B.
Keywords комунікативна ефективність
коммуникативная эффективность
communicative effectiveness
сайт журналу
сайт журнала
journal website
інтернет-маркетинг
интернет-маркетинг
Internet marketing
маркетинг знань
маркетинг знаний
marketing of knowledge
ринок науково-освітніх послуг
рынок научно-образовательных услуг
market of research and educational services
Type Article
Date of Issue 2016
URI http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/46285
Publisher Хмельницький НУ
License
Citation Ілляшенко, С.М. Комунікативна ефективність сайту журналу «Маркетинг і менеджмент інновацій» як інструменту маркетингу знань / С.М. Ілляшенко, К.Б. Ступнікова, А.О. Дериколенко // Вісник Хмельницького національного університету. Економічні науки. - 2016. - Т. 2; №3. - С. 233-238.
Abstract Викладено результати аналізу комунікативної ефективності сайту наукового журналу «Маркетинг і менеджмент інновацій» і його ролі у посиленні конкурентних позицій ВНЗ, що його видає. Результати аналізу свідчать, що комунікативна політика сайту журналу є достатньо ефективною, про що свідчать об’єктивні показники: входження журналу до престижних міжнародних баз індексування, зростання кількості відвідувачів сайту та кількості статей, що направляються для публікації, особливо зарубіжними авторами. Розкрито сильні та слабкі сторони комунікативної політики сайту журналу, що дозволяє цілеспрямовано управляти нею.
Изложены результаты анализа коммуникативной эффективности сайту научного журнала «Маркетинг и менеджмент инноваций» и его роли в усилении конкурентных позиций ВУЗ, который его издает. Результаты анализа свидетельствуют, что коммуникативная политика сайту журналу является достаточно эффективной, о чем свидетельствуют объективные показатели: вхождение журнала в престижные международные базы индексирования, возрастание количества посетителей сайта и количества статей, которые направляются для публикации, особенно зарубежными авторами. Раскрыты сильные и слабые стороны коммуникативной политики сайту журнала, что позволяет целенаправленно управлять ней.
The analysis of the communicative effectiveness of the scientific journal "Marketing and Management of Innovations" website was conducted. Its role in the university’s competitive position strengthening was proved. The analysis of the communicative effectiveness of the journal’s website was conducted using Yandex-metrika, in this order: site attendance and visitors’ structure; timing of visits; traffic sources; retrieval requests; gadgets used by visitors and others. The analysis was complemented with additional parameters. Those parameters are important for visitors (teaching staff of universities, graduate students, practitioners in marketing of innovation and innovative management, specialists in scientometrics, etc) while they assess the effectiveness of the communicative policy of journal’s website. The results of the analysis indicate that the communicative policy of the journal’s website is quite effective. Such objective indicators, as journal’s abstracting and indexing in international databases, increasing number of visitors and increasing number of submitted articles, particularly by foreign authors, prove it. Strengths and weaknesses of communicative policy of the journal’s website are revealed, that allows to manage it effectively and purposefully.
Appears in Collections: Наукові видання (ННІ ФЕМ)

Views

Canada Canada
1
China China
1
Finland Finland
2
France France
1
Germany Germany
3
Italy Italy
1
Ukraine Ukraine
173
United Kingdom United Kingdom
1
United States United States
1
Unknown Country Unknown Country
37

Downloads

China China
4
France France
1
Germany Germany
3
Greece Greece
1
Russia Russia
2
Turkey Turkey
1
Ukraine Ukraine
174
United States United States
4
Unknown Country Unknown Country
21

Files

File Size Format Downloads
Illiashenko_stattya.pdf 675,99 kB Adobe PDF 211

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.