Please use this identifier to cite or link to this item: http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/46799
Or use following links to share this resource in social networks: Recommend this item
Title Практичні підходи щодо підвищення оцінки конкурентоспроможності підприємства
Other Titles Practical Approaches to Improving Valuation of Enterprise Competitiveness
Практические подходы по повышению оценки конкурентоспособности предприятия
Authors Kharchenko, Mykola Oleksiiovych  
Starchenko, Liudmyla Volodymyrivna  
Лозицька, Ю.А.
ORCID http://orcid.org/0000-0002-3034-8935
http://orcid.org/0000-0001-8606-7246
Keywords конкуренція
конкурентоспроможність
конкурент
ефективність
оцінка
резерв
управління
конкуренция
конкурентоспособность
конкурент
эффективность
оценка
резерв
управление
competition
Type Article
Date of Issue 2015
URI http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/46799
Publisher Сумський державний університет
License
Citation Харченко, М.О. Практичні підходи щодо підвищення оцінки конкурентоспроможності підприємства [Текст] / М.О. Харченко, Л.В. Старченко, Ю.А. Лозицька // Механізм регулювання економіки. - 2015. - № 4. - С. 162-171.
Abstract Стаття присвячена оцінюванню конкурентоспроможності діючого підприємства середнього бізнесу та обґрунтуванню заходів підвищення його конкурентоспроможності в умовах кризи. Для визначення основних факторів що впливають на рівень конкуренції підприємства, був проведений SWOT-аналіз і відповідно складений профіль зовнішнього середовища для ТОВ «Двері Білорусії» (м. Київ). У роботі проведене оцінювання підприємства та пошук шляхів до покращення його діяльності за допомогою методу балів та бенчмаркінгу. В роботі економічно обґрунтовано вибір постачальників сировини з метою укладання нових контрактів та збільшення обсягів продажу. Запропоновані основні шляхи підвищення конкурентоспроможності підприємства і продукції в умовах кризи. Виявлена можливість зменшення собівартості продукції за рахунок скорочення транспортних витрат, витрат на сировину і матеріали та підвищення ефективності діяльності підприємства за рахунок вдалої маркетингової діяльності.
Статья посвящена оценке конкурентоспособности действующего предприятия среднего бизнеса и обоснованию мероприятий по повышению его конкурентоспособности в условиях кризиса. Для определения основных факторов, влияющих на уровень конкуренции предприятия, был проведён SWOT-анализ и соответственно составлен профиль внешней среды для ООО «Двери Белоруссии» (г. Киев). В работе проведены оценка предприятия и поиск путей по улучшению его деятельности с помощью метода баллов и бенчмаркинга. В работе экономически обоснован выбор поставщиков сырья с целью заключения новых контрактов и увеличения объёмов продаж. Предложены основные пути повышения конкурентоспособности предприятия и продукции в условиях кризиса. Выявлена возможность уменьшения себестоимости продукции за счёт сокращения транспортных расходов, расходов на сырье и материалы и повышения эффективности деятельности предприятия за счёт успешной маркетинговой деятельности.
This article is devoted to estimation of active competitiveness of the enterprise of medium business and is focus on the grounding of measures to improve its competitiveness in crisis conditions. To determine the main factors affecting the level of the enterprise competition was held SWOT-analysis and made the profile of the external environment for the company "The doors of Belarus" (Kiev). In this paper was carried out evaluation of the enterprise and finding ways to improve its activity by using the expert method and the benchmarking. In the article is economically grounded the choice of raw material providers in order to conclude new contracts and increase in sales. The main ways of increasing the enterprise competitiveness and products in the conditions of crisis are proposed. The possibility of decreasing the cost of production through the reduction of transport costs, raw material costs and other materials and improving the efficiency enterprise activity due to successful marketing activities been detected
Appears in Collections: Механізм регулювання економіки (Mechanism of Economic Regulation)

Views

Canada Canada
1
China China
1
Finland Finland
1
France France
1
Germany Germany
130697
Greece Greece
1
Ireland Ireland
40879
Italy Italy
1
Lithuania Lithuania
1
Mongolia Mongolia
1
Netherlands Netherlands
1145
Poland Poland
2
Singapore Singapore
11474242
Sweden Sweden
1
Ukraine Ukraine
2055451
United Kingdom United Kingdom
1028871
United States United States
90095474
Unknown Country Unknown Country
2055450

Downloads

China China
56521975
France France
6161739
Germany Germany
2
Lithuania Lithuania
1
Russia Russia
1
Ukraine Ukraine
6161738
United Kingdom United Kingdom
1
United States United States
73308725
Unknown Country Unknown Country
180

Files

File Size Format Downloads
Kharchenko_Starchenko_Lozytska.pdf 555.5 kB Adobe PDF 142154362

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.