Please use this identifier to cite or link to this item: http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/46821
Title: Review of marketing approaches to increase of sales effectiveness in the context of behavioral economics
Other Titles: Огляд маркетингових підходів до підвищення ефективності продажів в контексті поведінкової економіки
Обзор маркетинговых подходов к повышению эффективности продаж в контексте поведенческой экономики
Authors: Makhnusha, S.M.
Keywords: behavioral economics
irrational motives of consumers
social factors
marketing effectiveness
sales
restrictions
deficit
purchasing activity
поведінкова економіка
ірраціональні мотиви покупців
соціальні чинники
маркетинг
ефективність
продажі
обмеження
дефіцит
купівельна активність
поведенческая экономика
иррациональные мотивы покупателей
социальные факторы
маркетинг
эффективность
продажи
ограничения
дефицит
покупательская активность
Issue Year: 2016
Publisher: Sumy State University
Citation: Мakhnusha, S.M. Review of marketing approaches to increase of sales effectiveness in the context of behavioral economics / S.M. Мakhnusha // Economic Processes Management: International Scientific E-Journal. - 2016. - № 2. - Available: http://epm.fem.sumdu.edu.ua/download/2016_2/2016_2_1.pdf
Abstract: The author of the article describes the main ideas of behavioral economics as a new direction in economic science. It sets out its postulates concerning the irrational behavior of people in terms of their economic decision-making, particularly in the context of marketing for the purpose of increasing sales efficiency. There were systematized approaches and it was proposed their integral use for the integrated result of these marketing techniques of influence onto the irrational motives of consumers’ behavior.
У статті автором розглянуті основні ідеї поведінкової економіки як нового напряму в економічній науці. Викладено її постулати, що стосуються ірраціональної поведінки людей в умовах прийняття ними господарських рішень, зокрема в контексті маркетингу для цілей підвищення ефективності продажів. Систематизовано підходи і запропоновано їх інтегральне використання для отримання інтегрованого результату від цих маркетингових технологій впливу на ірраціональні мотиви поведінки покупців.
В статье автором рассмотрены основные идеи поведенческой экономики как нового направления в экономической науке. Изложены её постулаты, касающиеся иррационального поведения людей в условиях принятия ими хозяйственных решений, в частности в контексте маркетинга для целей повышения эффективности продаж. Систематизированы подходы и предложено их интегральное использование для получения интегрированного результата от этих маркетинговых технологий влияния на иррациональные мотивы поведения покупателей.
URI: http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/46821
Type: Article
Appears in Collections:Economic Processes Management (Управління економічними процесами)

Views
Other12
Canada2
China1
Germany3
Spain1
United Kingdom1
Italy1
Japan1
Lithuania3
Poland1
Ukraine6
United States4
Venezuela1
Downloads
Other2
China3
Germany5
United Kingdom1
India1
Japan1
Mexico1
Ukraine1
United States7
South Africa1


Files in This Item:
File Description SizeFormatDownloads 
Мakhnusha.pdf421.17 kBAdobe PDF23Download


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.