Please use this identifier to cite or link to this item: http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/47319
Or use following links to share this resource in social networks: Recommend this item
Title Розвиток емоційного інтелекту як чинника запобігання самотності в юнацькому віці
Authors Kolisnyk, Liudmyla Oleksiivna
Колиснык, Людмила Алексеевна
Kolisnyk, Lyudmyla Oleksiivna
Keywords емоційний інтелект
эмоциональный интеллект
emotional intelligence
самотність
одиночество
loneliness
юнацький вік
юношеский возраст
adolescence
Type Synopsis
Date of Issue 2016
URI http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/47319
Publisher Нац. пед. ун-т ім. М.П. Драгоманова
License
Citation Колісник, Л.О. Розвиток емоційного інтелекту як чинника запобігання самотності в юнацькому віці [Текст]: автореферат... канд. психологічних наук, спец.: 19.00.07 - педагогічна та вікова психологія / Л.О. Колісник. – К.: Нац. пед. ун-т ім. М.П. Драгоманова, 2016. – 20 с.
Abstract Дисертація присвячена проблемі розвитку емоційного інтелекту як чинника запобігання самотності в юнацькому віці. В роботі визначено теоретичні підходи до вивчення феномену емоційного інтелекту та переживання самотності. Емпірично виявлено особливості переживання та тенденції ґендерних відмінностей видів (романтична, сімейна, соціальна) самотності в юнацькому віці. З’ясовано структуру (здатність ідентифікувати, розуміти, використовувати та керувати емоціями як власними, так і інших людей), рівні (високий, середній, низький) розвитку, динаміку та особливості прояву, тенденції гендерних відмінностей емоційного інтелекту у юнаків та дівчат. Встановлено обернений взаємозв’язок між рівнем розвитку емоційного інтелекту та інтенсивністю переживання самотності в юнацькому віці, що дозволяє розглядати розвиток емоційного інтелекту в якості чинника запобігання самотності в юнацькому віці. Створено модель розвитку емоційного інтелекту як чинника запобігання самотності в юнацькому віці. Обґрунтовано, розроблено, апробовано та доведено ефективність програми запобігання самотності в юнацькому віці шляхом розвитку емоційного інтелекту молоді. Запропоновано методичні рекомендації для викладачів та практичних психологів вищих навчальних закладів з метою профілактики та зниження інтенсивності переживання самотності юнаками та дівчатами шляхом розвитку емоційного інтелекту.
Эмоциональный интеллект представлен как способность воспринимать и выражать эмоции, понимать и использовать их, управлять эмоциями таким образом, чтобы способствовать своему личностному росту. Выявлено структуру (умение идентифицировать, понимать, управлять собственными эмоциями и других людей и использовать знания о них), уровни (высокий, средний, низкий) развития, динамику и особенности проявления общего эмоционального интеллекта у юношей и девушек. Исследованы гендерные особенности переживания одиночества и уровня развития эмоционального интеллекта. Установлена обратная взаимосвязь между уровнем развития эмоционального интеллекта и интенсивностью переживания одиночества в юношеском возрасте (с увеличением уровня развития эмоционального интеллекта наблюдается снижение глубины и интенсивности переживания одиночества), что позволяет рассматривать развитие эмоционального интеллекта в качестве фактора предотвращения одиночества в юношеском возрасте. Создана модель развития эмоционального интеллекта как фактора предотвращения одиночества в юношеском возрасте. Обоснована, разработана, апробирована и доказана эффективность программы предотвращения одиночества в юношеском возрасте путем развития эмоционального интеллекта молодежи. Предложены методические рекомендации для преподавателей и практических психологов высших учебных заведений с целью профилактики и снижения интенсивности переживания одиночества юношами и девушками путем развития эмоционального интеллекта.
The dissertation is devoted to the emotional intelligence development as a factor to prevent loneliness in adolescence. The paper analyzes theoretical approaches to the study of the emotional intelligence phenomenon and feelings of loneliness. Loneliness experience peculiarities and gender specificity of its types (romantic, family, social) in adolescence was empirically identified. Emotional intelligence structure (ability to identify, to understand, to use and to manage emotions in both ourselves and in others), development levels (high, middle, low), its dynamics and manifestation specificity, gender differences were discovered. The inverse interrelation between the level of emotional intelligence and intensity of loneliness feelings in adolescence was established which allows us to consider the development of emotional intelligence as a factor to prevent loneliness in adolescence. The model of emotional intelligence as a factor to prevent loneliness in adolescence was created. The adolescence loneliness preventing program by youth emotional intelligence developing was proved, developed, tested and checked for effectiveness. Methodical recommendations for teachers and psychologists of higher education institutions as for preventing and reducing the intensity of boys and girls loneliness feelings through the development of emotional intelligence skills were given.
Appears in Collections: Автореферати

Views

Canada Canada
1
China China
1
Finland Finland
1103255
France France
233768
Germany Germany
3
Israel Israel
1
Lithuania Lithuania
1
Netherlands Netherlands
32805
Poland Poland
1103242
Russia Russia
4002
Ukraine Ukraine
1103254
United Kingdom United Kingdom
155845
United States United States
1103258
Unknown Country Unknown Country
134

Downloads

China China
1
Finland Finland
1
France France
8
Germany Germany
3
Lithuania Lithuania
1
Poland Poland
1103243
Russia Russia
5
Sri Lanka Sri Lanka
1
Ukraine Ukraine
1103257
United Kingdom United Kingdom
1
United States United States
1103259
Unknown Country Unknown Country
112

Files

File Size Format Downloads
Kolisnyk_avtoreferat.pdf 709,44 kB Adobe PDF 3309892

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.