Please use this identifier to cite or link to this item: http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/48638
Or use following links to share this resource in social networks: Recommend this item
Title Фізіологічні характеристики організму дітей молодшого шкільного віку в різних умовах навчання
Authors Sytnyk, Olha Andriivna  
Keywords фізіологічні характеристики
физиологические характеристики
the physiological characteristics
діти молодшого шкільного віку
дети младшего школьного возраста
junior schoolpupils
умови навчання
условия обучения
condition of learning
прогімназія
прогимназия
progymnasia
загальноосвітня школа
общеобразовательная школа
comprehensive school
Type Synopsis
Date of Issue 2006
URI http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/48638
Publisher Київський нац. ун-т ім. Т. Шевченка
License
Citation Гуменна, О.А. Фізіологічні характеристики організму дітей молодшого шкільного віку в різних умовах навчання [Текст]: автореферат... канд. біологічних наук, спец.: 03.00.13 - фізіологія людини і тварин / О.А. Гуменна. - К.: Київський нац. ун-т ім. Т. Шевченка, 2006. – 20 с.
Abstract Дисертація присвячена дослідженню фізіологічних характеристик організму дітей молодшого шкільного віку, які навчаються в інноваційному навчально-виховному закладі – прогімназії і в загальноосвітній школі. Розроблений і впроваджений системний підхід на основі комплексу адекватних методичних прийомів моніторингу функціонального стану дітей молодшого шкільного віку за показниками, які мають тісні кореляційні зв’язки. Встановлено, що збільшення обсягу розумового навантаження прогімназистів сприяє більш інтенсивному формуванню, порівняно зі школярами, функціональної рухливості нервових процесів і продуктивності розумової діяльності протягом навчання в початкових класах. Виявлено, що процес навчання в прогімназії призводить до вираженого стомлення вже в середині навчального дня. За період навчання в інноваційному закладі освіти збільшується кількість учнів із незадовільним функціональним станом серцево-судинної системи, зростає чисельність дітей і з іншими вегетативними порушеннями, тривогою і порушеннями сну. Розроблена і впроваджена система оптимізації навчально-виховного процесу в інноваційному навчально-виховному закладі, доведена її ефективність
Разработан и внедрён системный подход на основании комплекса адекватных методических приёмов мониторинга функциональных состояний детей младшего школьного возраста по показателям, которые имеют тесные корреляционные связи. Выявлено, что становление таких функций высшей нервной деятельности, как функциональная подвижность нервных процессов и умственная работоспособность, происходит интенсивней у прогимназистов, чем у школьников. Однако при исследовании дневной умственной работоспособности зафиксирована неблагоприятная динамика, которая свидетельствует о развитии утомления уже в середине дня. Последующие уроки лишь усугубляют положение. Такое утомление центральной нервной системы отражается на эмоциональном состоянии учеников: возникают вегетативные нарушения, астения, расстройства сна, повышается уровень тревожности. Разработана и внедрена система оптимизации учебно-воспитательного процесса в инновационном учебном заведении, доказана её эффективность.
The dissertation is devoted to the research of the physiological characteristics of the junior schoolpupils, which study in an innovation educational an institution progymnasia (grammar school) and at the comprehensive school. The results of anthropometrical approaches is shown that the majority of junior schoolpupils, among the general number of inspected, has the normal physical development. It is established that the functional mobility of increase of volume of nervous processes and intellectual activity descends more intensively in high-school students that in other pupils. But in researching intellectual activity of the day is fixed out unfavorable dynamic, which tells about the tiredness already in the middle of a day. Such tiredness of the nervous system reflects on the emotional pupils condition: vegetative infringements are appeared, asthenia, insomnia, the level of alarm is increased. The model of optimization of educational process is introduced, which is provided its efficiency.
Appears in Collections: Автореферати

Views

Canada Canada
1
France France
2
Germany Germany
218
Italy Italy
1
Lithuania Lithuania
1
Netherlands Netherlands
6336
Russia Russia
2
Ukraine Ukraine
2909
United Kingdom United Kingdom
25340
United States United States
3171
Unknown Country Unknown Country
28

Downloads

France France
3170
Germany Germany
148
Luxembourg Luxembourg
1
Russia Russia
2
Ukraine Ukraine
2908
United Kingdom United Kingdom
1
United States United States
1
Unknown Country Unknown Country
62

Files

File Size Format Downloads
Avtoref_Gumennaya.pdf 816,87 kB Adobe PDF 6293

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.