Please use this identifier to cite or link to this item: http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/49017
Or use following links to share this resource in social networks: Recommend this item
Title Цифровой маркетинг в высшем образовании
Other Titles Digital marketing in higher education
Цифровий маркетинг у вищій освіті
Authors Illiashenko, Serhii Mykolaiovych  
Keywords цифровий маркетинг
цифровой маркетинг
digital marketing
маркетинг освіти
маркетинг образования
marketing education
інтернет-маркетинг
мнтернет-маркетинг
Internet marketing
Type Article
Date of Issue 2016
URI http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/49017
Publisher Drukarnia i Studio Graficzne Omnidium
License
Citation Ильяшенко С.Н. Цифровой маркетинг в высшем образовании / С.Н. Ильяшенко // Маркетинг образовательных услуг: монография / под общ. ред. д-ра экон. наук, профессора О. В. Прокопенко. – Ruda Śląska : «Drukarnia i Studio Graficzne Omnidium», 2016. – С. 79-88.
Abstract Систематизовано елементи віртуального середовища, у якому реалізуються заходи цифрового маркетингу ВНЗ. Виділено складові елементи цифрового маркетингу на ринку науково-освітніх послуг у віртуальному середовищі: маркетингові дослідження, система комунікацій, система збуту. Для кожного з виділених елементів систематизовані й деталізовані методи, інструменти й технології цифрового маркетингу стосовно до специфіки освітніх і наукових послуг (наукових і технічних знань). Розкрито особливості використання інструментів і методів цифрового маркетингу в соціальних мережах, які використовуються для просування науково-освітніх послуг ВНЗ. Розроблено структурну схему цифрового маркетингу, що поєднує елементи віртуального середовища, елементи цифрового маркетингу, його об'єкти, а також використовувані методи, інструменти й технології. Отримані результати можуть бути використані для цілеспрямованого формування системи цифрового маркетингу конкретного ВНЗ стосовно до конкретних умов функціонування. Це дозволяє підвищити ефективність маркетингових заходів, знизити ризик прийняття неадекватних маркетингових рішень, забезпечити синергетичний ефект.
Систематизированы элементы виртуальной среды, в которой реализуются мероприятия цифрового маркетинга ВУЗ. Выделены составляющие элементы цифрового маркетинга на рынке научно-образовательных услуг в виртуальной среде: маркетинговые исследования, система коммуникаций, система сбыта. Для каждого из выделенных элементов систематизированы и детализированы методы, инструменты и технологии цифрового маркетинга применительно к специфике образовательных и научных услуг (научных и технических знаний). Раскрыты особенности использования инструментов и методов цифрового маркетинга в социальных сетях, которые используются для продвижения научно-образовательных услуг ВУЗ. Разработана структурная схема цифрового маркетинга, которая объединяет элементы виртуальной среды, элементы цифрового маркетинга, его объекты, а также используемые методы, инструменты и технологии. Полученные результаты могут быть использованы для целенаправленного формирования системы цифрового маркетинга конкретного ВУЗ применительно к конкретным условиям функционирования. Это позволяет повысить эффективность маркетинговых мероприятий, снизить риск принятия неадекватных маркетинговых решений, обеспечить синергетический эффект.
Are systematized the elements of the virtual medium, in which realize the measures of digital marketing University. Are isolated the constituent elements of digital marketing on the market for scientifically- educational services in the virtual medium: marketing studies, the system of communications, the system of sale. For each of the chosen elements are systematized and detailed the methods, tools and technologies of digital marketing in connection with to the specific character of educational and scientific services (scientific and technical knowledge). Are opened the special features of the use of tools and methods of digital marketing in the social networks, which are used for the advance of scientifically- educational services University. The block diagram of digital marketing, which unites the elements of virtual medium, the elements of digital marketing, its units, and also utilized methods, tools and technologies, is developed. The obtained results can be used for the goal-directed formation of the system of digital marketing concrete University in connection with to the specific conditions of functioning. This makes it possible to increase the effectiveness of marketing measures, to decrease the risk of making inadequate marketing decisions, to ensure synergetic effect.
Appears in Collections: Наукові видання (ННІ ФЕМ)

Views

Belarus Belarus
2
Canada Canada
1
China China
1
Egypt Egypt
1
France France
61351
Germany Germany
309378
India India
61343
Italy Italy
2
Latvia Latvia
1
Lithuania Lithuania
1
Netherlands Netherlands
61359
Poland Poland
1
Russia Russia
8
Sweden Sweden
1
Turkey Turkey
1
Ukraine Ukraine
5376826
United Kingdom United Kingdom
1421553
United States United States
61339
Unknown Country Unknown Country
12729998
Uzbekistan Uzbekistan
1

Downloads

Armenia Armenia
61337
Belarus Belarus
1234
Bulgaria Bulgaria
1
China China
75
Czechia Czechia
1
Egypt Egypt
5376829
France France
12730018
Germany Germany
1341
Kazakhstan Kazakhstan
12729995
Kyrgyzstan Kyrgyzstan
1
Latvia Latvia
1
Netherlands Netherlands
1
Poland Poland
12730006
Russia Russia
5376847
Sweden Sweden
1
Ukraine Ukraine
1342
United Kingdom United Kingdom
1
United States United States
309379
Unknown Country Unknown Country
126
Uzbekistan Uzbekistan
29347

Files

File Size Format Downloads
Illiashenko_Digital_2016.pdf 644,19 kB Adobe PDF 49347883

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.