Please use this identifier to cite or link to this item: http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/49862
Or use following links to share this resource in social networks: Recommend this item
Title Application of the lean concept as a prerequisite for a tourist business development
Other Titles Применение лин концепции в качестве предпосылки для развития туристического бизнеса
Authors Madgerova, R.H.
Kyurova, V.V.
Atanasova, A.V.
Keywords лін концепція
лин концепция
lean concept
туристичний бізнес
туристический бизнес
tourist business
передумова
предпосылка
prerequisite
розвиток
развитие
development
вартість
стоимость
value
Type Article
Date of Issue 2016
URI http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/49862
Publisher Sumy State University
License
Citation Madgerova, R.H. Application of the lean concept as a prerequisite for a tourist business development [Текст] / R.H. Madgerova, V.V. Kyurova, A.V. Atanasova // Управління економічними процесами. – 2016. – № 4 (13). - Available: http://epm.fem.sumdu.edu.ua/download/2016_4/epm2016_4_7.pdf
Abstract Ключевым вопросом в условиях глобализации рыночного спроса является поиск нового подхода для обеспечения устойчивого присутствия на рынке туристическим предприятиям. Это означает повышение конкурентоспособности и принятие управленческих решений в этом направлении. Одним из способов решения этой проблемы заключается в применении лин концепции, согласно которой предпринимательские усилия направляются к стоимости с точки зрения затрат и с точки зрения способности продукта удовлетворять потребностей клиентов. Цель статьи состоит в том, чтобы выявить возможности для конкурентного развития туристического бизнеса путем применения лин подхода. Исследование основано на конкретных статистических данных и результатов опроса руководителей и владельцев предприятии в секторе туризма. Применялись следующие методы исследования: анализ и синтез, опрос по анкете и статистические методы.
A key issue in the globalized market is the demand of a new approach, providing the tourism businesses a sustained market presence. This means increasing competitiveness and making management decisions in this direction. One of the methods to solve this problem is to apply the Lean concept whereby the entrepreneurial efforts are focused on value - in terms of costs and in terms of the ability of the product to satisfy customer needs. The aim of the article is to bring opportunities for competitive development of tourism by applying the Lean approach. The study is based on concrete statistical data and results of a survey of managers and business owners in the sector of tourism. The following research methods are applied: analysis and synthesis, a poll survey and statistical methods.
Appears in Collections: Economic Processes Management (Управління економічними процесами)

Views

Brazil Brazil
1
Bulgaria Bulgaria
4454
Canada Canada
2
China China
2
France France
57
Germany Germany
4453
Indonesia Indonesia
3
Netherlands Netherlands
15560
Philippines Philippines
1
Slovakia Slovakia
1
Sweden Sweden
1
Turkey Turkey
77791
Ukraine Ukraine
2096
United Kingdom United Kingdom
155582
United States United States
4455
Unknown Country Unknown Country
30

Downloads

Bulgaria Bulgaria
1
Germany Germany
15561
Greece Greece
1
Indonesia Indonesia
1
Iraq Iraq
3
Oman Oman
1
Russia Russia
2
Turkey Turkey
1
Ukraine Ukraine
2097
United Kingdom United Kingdom
46673
United States United States
15556
Unknown Country Unknown Country
13

Files

File Size Format Downloads
Madherova_turystychnyi_biznes.pdf 705,5 kB Adobe PDF 79910

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.