Please use this identifier to cite or link to this item:
http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/50907
Or use following links to share this resource in social networks:
Tweet
Recommend this item
Title | Audience Design In Newspapers |
Authors |
Dorda, Svitlana Volodymyrivna
|
ORCID | |
Keywords |
засоби масової інформації средства массовой информации mass media текст газети текст газеты newspaper text |
Type | Article |
Date of Issue | 2009 |
URI | http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/50907 |
Publisher | Луганський національний педагогічний університет ім. Т. Шевченка |
License | Copyright not evaluated |
Citation | Dorda S. V. Audience Design in Newspapers / S. V. Dorda // Вісник Луганського національного педагогічного університету ім. Т.Шевченка. Філологічні науки. - 2009. – № 13 (176). – P. 135-143. |
Abstract |
The article deals with the study of the ways and means of attracting readers’ interests in newspaper texts. The method is defined as audience design. Audience can be constructed through visual style and language usage. Стаття присвячена вивченню шляхів і засобів залучення інтересів читачів в газетних текстах. Метод визначається як дизайн аудиторії. Аудиторія може бути побудована за допомогою візуального стилю і використання мови. Статья посвящена изучению путей и средств привлечения читательских интересов к газетным текстам. Этот метод определяется как дизайн аудитории. Аудитория может быть построена посредством визуального стиля и использования языка. |
Appears in Collections: |
Наукові видання (ННІ БТ) |
Views

1

5957853

1

1

1

207619954

1

1

755904

755906

1

2117

1

1

801068478

69458624

34816614

1602136955

1219687269

25556
Downloads

1

1

1

755900

3022592

174607

1

1

4234

2118

801068480

1

207619954

11915705

-1502910702

-352682056

1
Files
File | Size | Format | Downloads |
---|---|---|---|
Dorda_Audience_Design.pdf | 339.63 kB | Adobe PDF | -831029161 |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.