Please use this identifier to cite or link to this item:
http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/50985
Or use following links to share this resource in social networks:
Tweet
Recommend this item
Title | A Foreign Language Acquisition |
Other Titles |
Оволодіння іноземною мовою |
Authors |
Reshetniak, Maryna Valeriivna
Решетняк, Марина Валеріївна Решетняк, Марина Валерьевна |
ORCID | |
Keywords |
language education вивчення комунікативний метод Комініус метод граматичного перекладу комунікативний метод аудіально-лінгвістичний метод прямий метод послідовний (серійний) метод Comenius grammar translation method direct method audio-lingual method communicative language teaching series method language lab thlearning through listening methodology |
Type | Conference Papers |
Date of Issue | 2010 |
URI | http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/50985 |
Publisher | Publishing house Education and Science |
License | |
Citation | Reshetniak М. A foreign language acquisition: Veda a vznik 2010 [Text] // Materialy V mezinarodni vedecko-prakticka konference «Veda a vznik – 2009/2010» (27 prosincu 2009 – 05 ledna 2010). – Dil. 17: Filologické vědy. – Praha, Publishing house Education and Science s.r.o., 2010. – S. 13-18. |
Abstract |
The article discloses historically based approaches of a foreign language education and throws light on the new study, which may revolutionize language learning. The main methods of teaching foreign languages, which are highlighted in the article, are: the grammar translation method, the direct method, the audio-lingual method, the communicative language teaching method and the series method. And a modern research of a PhD from New Zealand is described below. Стаття розкриває історично сформовані підходи до вивчення іноземних мов, а також надає додаткову інформацію щодо нового дослідження, яке може внести революційні зміни до вивчення будь-якої мови. Основні методи навчання іноземним мовам, що будуть проаналізовані в даній статті, наступні: метод граматичного перекладу, аудіально-лінгвістичний метод, комунікативний метод, прямий метод та послідовний (серійний) метод. І сучасне дослідження доктора філософії з Нової Зеландії оглянуто нижче. Статья раскрывает исторически сформировавшиеся подходы к изучению иностранных языков, а также предоставляет дополнительную информацию про новое исследование, которое может революционно перевернуть изучение языков. Основные методы преподавания иностранных языков, которые будут проанализированы в данной статье, следующие: метод грамматического перевода, аудиально-лингвистический метод, коммуникативный метод, прямой метод и последовательный (серийный) метод. И современное исследование доктора философии из Новой Зеландии рассмотрено ниже. |
Appears in Collections: |
Наукові видання (ННІ БТ) |
Views
![Australia](/flags/au.gif)
1
![Austria](/flags/at.gif)
1
![Brazil](/flags/br.gif)
1
![Canada](/flags/ca.gif)
1
![China](/flags/cn.gif)
-1315184438
![Czechia](/flags/cz.gif)
1
![Côte d’Ivoire](/flags/ci.gif)
1
![Egypt](/flags/eg.gif)
969909690
![France](/flags/fr.gif)
1
![Germany](/flags/de.gif)
77553696
![Greece](/flags/gr.gif)
1
![India](/flags/in.gif)
1
![Ireland](/flags/ie.gif)
217744
![Italy](/flags/it.gif)
255960508
![Japan](/flags/jp.gif)
1
![Lithuania](/flags/lt.gif)
1
![Netherlands](/flags/nl.gif)
29949
![Nigeria](/flags/ng.gif)
31113
![Norway](/flags/no.gif)
1
![Portugal](/flags/pt.gif)
1
![South Africa](/flags/za.gif)
1
![South Korea](/flags/kr.gif)
1
![Spain](/flags/es.gif)
160975
![Sweden](/flags/se.gif)
576496
![Ukraine](/flags/ua.gif)
-837473237
![United Kingdom](/flags/gb.gif)
2060532668
![United States](/flags/us.gif)
2095124136
![Unknown Country](/flags/--.gif)
1689642716
![Vietnam](/flags/vn.gif)
4129070
Downloads
![Albania](/flags/al.gif)
1
![Australia](/flags/au.gif)
53932335
![Austria](/flags/at.gif)
2
![China](/flags/cn.gif)
-1315184436
![Cuba](/flags/cu.gif)
7498
![Egypt](/flags/eg.gif)
1
![France](/flags/fr.gif)
3
![Germany](/flags/de.gif)
220150
![India](/flags/in.gif)
53932336
![Indonesia](/flags/id.gif)
1
![Ireland](/flags/ie.gif)
132419
![Lithuania](/flags/lt.gif)
1
![Poland](/flags/pl.gif)
1
![Portugal](/flags/pt.gif)
1
![Singapore](/flags/sg.gif)
1
![South Korea](/flags/kr.gif)
1
![Spain](/flags/es.gif)
2060532670
![Thailand](/flags/th.gif)
1
![Ukraine](/flags/ua.gif)
-837473235
![United Arab Emirates](/flags/ae.gif)
1
![United Kingdom](/flags/gb.gif)
2060532664
![United States](/flags/us.gif)
-1315184435
![Unknown Country](/flags/--.gif)
15
![Vietnam](/flags/vn.gif)
1568525
Files
File | Size | Format | Downloads |
---|---|---|---|
Reshetniak_Comenius.pdf | 470,55 kB | Adobe PDF | 763016521 |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.