Please use this identifier to cite or link to this item: http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/50985
Title: A Foreign Language Acquisition
Other Titles: Оволодіння іноземною мовою
Authors: Reshetniak, Maryna Valeriivna
Решетняк, Марина Валеріївна
Решетняк, Марина Валерьевна
Keywords: language education
вивчення комунікативний метод
Комініус
метод граматичного перекладу
комунікативний метод
аудіально-лінгвістичний метод
прямий метод
послідовний (серійний) метод
Comenius
grammar translation method
direct method
audio-lingual method
communicative language teaching
series method
language lab
thlearning through listening methodology
Issue Year: 2010
Publisher: Publishing house Education and Science
Citation: Reshetniak М. A foreign language acquisition: Veda a vznik 2010 [Text] // Materialy V mezinarodni vedecko-prakticka konference «Veda a vznik – 2009/2010» (27 prosincu 2009 – 05 ledna 2010). – Dil. 17: Filologické vědy. – Praha, Publishing house Education and Science s.r.o., 2010. – S. 13-18.
Abstract: The article discloses historically based approaches of a foreign language education and throws light on the new study, which may revolutionize language learning. The main methods of teaching foreign languages, which are highlighted in the article, are: the grammar translation method, the direct method, the audio-lingual method, the communicative language teaching method and the series method. And a modern research of a PhD from New Zealand is described below.
Стаття розкриває історично сформовані підходи до вивчення іноземних мов, а також надає додаткову інформацію щодо нового дослідження, яке може внести революційні зміни до вивчення будь-якої мови. Основні методи навчання іноземним мовам, що будуть проаналізовані в даній статті, наступні: метод граматичного перекладу, аудіально-лінгвістичний метод, комунікативний метод, прямий метод та послідовний (серійний) метод. І сучасне дослідження доктора філософії з Нової Зеландії оглянуто нижче.
Статья раскрывает исторически сформировавшиеся подходы к изучению иностранных языков, а также предоставляет дополнительную информацию про новое исследование, которое может революционно перевернуть изучение языков. Основные методы преподавания иностранных языков, которые будут проанализированы в данной статье, следующие: метод грамматического перевода, аудиально-лингвистический метод, коммуникативный метод, прямой метод и последовательный (серийный) метод. И современное исследование доктора философии из Новой Зеландии рассмотрено ниже.
URI: http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/50985
Type: Conference Papers
Appears in Collections:Наукові видання (ННІ БТ)

Views
Other27
Austria1
Brazil1
Czech Republic1
Germany2
Italy1
Ukraine2
United States1
Downloads
Other15
United Arab Emirates1
Austria2
China1
Germany2
France3
United Kingdom1
Indonesia1
Poland1
Ukraine1
United States4


Files in This Item:
File Description SizeFormatDownloads 
Reshetniak_Comenius.pdf470.55 kBAdobe PDF32Download


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.