Please use this identifier to cite or link to this item: http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/51099
Or use following links to share this resource in social networks: Recommend this item
Title Теоретико-методичні основи професійно-прикладної фізичної підготовки студентів вищих навчальних закладів
Other Titles Theoretic-methodological fundamentals of professionally-applied physical preparation of students of higher educational institutions
Теоретико-методические основы профессионально-прикладной физической подготовки студентов высших учебных заведений
Authors Pylypei, Leonid Petrovych  
ORCID http://orcid.org/0000-0003-3508-1675
Keywords дослідження
фізичне виховання
професійно-прикладна фізична підготовка
навчальний процес
Research
physical education
professional-applied physical preparation
educational process
исследование
физическое воспитание
профессионально-прикладная физическая подготовка
учебный процесс
Type Synopsis
Date of Issue 2011
URI http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/51099
Publisher Національний університет фізичного виховання і спорту України
License
Citation Пилипей, Л. П. Теоретико-методичні основи професійно-прикладної фізичної підготовки студентів вищих навчальних закладів [Текст] : автореферат... д-ра наук з фіз. виховання і спорту, спец.: 24.00.02 - фізична культура, фізичне виховання різних груп населення / Л. П. Пилипей – К. : Нац. ун-т фіз. виховання і спорту Укр., 2011. – 40 с.
Abstract Теоретичне значення даного дослідження полягає в отриманні наукових даних про теоретико-методичні основи професійно-прикладної фізичної підготовки студентів ВНЗ з шести груп спеціальностей (комунікативної, творчо-образної, інформаційно-логічної, екстремальної, природничо-аграрної, технічної) як цілісної системи інтеграції зовнішніх і внутрішніх факторів впливу на формування подальшої успішної професійної діяльності. Теоретичне обґрунтування концепції проектування змісту ППФП дозволяє створювати навчальні програми з фізичного виховання для студентів визначених груп спеціальностей на базі новітніх інформаційних технологій. Практичне значення одержаних результатів полягає у впровадженні інноваційної програми ППФП, сучасних педагогічних технологій в систему роботи ВНЗ, які сприятимуть підвищенню ефективності системи ППФП при підготовці фахівців для народного господарства. Результати досліджень впроваджені у навчальний процес з фізичного виховання ДВНЗ “УАБС НБУ” і його філіалів, ВНЗ Сумської області, що підтверджується актами впровадження, а також у навчальний процес НУФВСУ при підготовці спеціалістів з фізичного виховання. Використання концептуальних підходів при проектуванні змісту професійно-прикладної фізичної підготовки студентів ВНЗ буде сприяти інтегруванню української освіти до європейського освітнього простору. Особистий внесок здобувача полягає в постановці проблеми, визначенні напрямку дослідження, безпосередньо його організації, визначенні мети, об’єкта, предмета дослідження, проведенні педагогічного експерименту, аналізу, теоретичному узагальненні отриманих даних, розробці практичних рекомендацій і експериментальній перевірці інноваційних програм ППФП, впровадженні їх в практику.
The theoretical value of this study is to obtain scientific data about the theoretic-methodological fundamentals of professional-applied physical preparation of students of UNIVERSITIES from six groups of specialities (communicative, creative-technology, information and logical, extreme, natural-agricultural, technical) as a complete system integration of external and internal factors influencing the formation of more successful professional activity. Theoretical study of the concept of designing the content of PPFP allows you to create training programs of physical education to students of certain groups of occupations on the basis of new information technologies. Practical value of obtained results is implementing innovative programs PPFP, modern pedagogical technology in the system of HIGHER EDUCATION that will contribute to the effectiveness of PPFP with training specialists for national economy. Research results are implemented in the educational process of the STATE UNIVERSITY of physical education "UABS NBU" and its branches, UNIVERSITIES, Sumy oblast, which is confirmed by acts of implementation, as well as in the educational process of LIFE-in the preparation of specialists in physical education. The use of conceptual approaches when designing the content of professional-applied physical preparation of students of UNIVERSITIES will contribute to the integration of education into the European educational space. Personal contribution to zdobuvača is the problem, defining the direction of research, his organization, defining the purpose, object, subject, the pedagogical experiment, analysis, theoretical summarizing the obtained data, the development of practical recommendations and experimental verification programmes of PPFP, implementing them in practice.
Диссертация посвящена проблеме обоснования теоретико-методических основ профессионально-прикладной физической подготовки студентов вузов. Анализ специальной методической литературы, а также обобщение опыта ведущих специалистов показал, что существует проблема отсутствия целостной системы ППФП, потому что систематизировано лишь отдельные аспекты научного знания. Выявлена необходимость кардинальной перестройки системы ППФП студентов, внедрение инновационных подходов и современных педагогических личностно ориентированных технологиях организации ППФП.
Appears in Collections: Автореферати

Views

France France
1
Germany Germany
43
Ireland Ireland
5519
Lithuania Lithuania
1
Singapore Singapore
1
Ukraine Ukraine
36278
United Kingdom United Kingdom
18928
United States United States
108094
Unknown Country Unknown Country
36277

Downloads

China China
1
France France
108093
Germany Germany
205143
India India
5517
Lithuania Lithuania
1
Russia Russia
2
Ukraine Ukraine
205144
United Kingdom United Kingdom
1
United States United States
205144
Unknown Country Unknown Country
787

Files

File Size Format Downloads
Pylypei_Teoretyko_metodychni_osnovy.pdf 619,63 kB Adobe PDF 729833

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.