Please use this identifier to cite or link to this item: http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/51814
Or use following links to share this resource in social networks: Recommend this item
Title Територіальний маркетинг: нове мислення в управлінні
Other Titles Regional marketing: new thinking in management
Authors Гончаренко, Т.П.
ORCID
Keywords територія
територіальний маркетинг
конкурентоздатність територій
потенціал базових даних
потенціал розвитку
territory
territorial marketing
competitive areas
potential base data
potential development
Type Article
Date of Issue 2010
URI http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/51814
Publisher ДНУ
License
Citation Гончаренко, Т.П. Територіальний маркетинг: нове мислення в управлінні [Текст] / Т.П. Гончаренко // Економіка: проблеми теорії та практики : збірник наук. праць. – Дніпропетровськ, 2010. – Вип. 263 : в 9 т. Т. VII – С. 1859-1864.
Abstract В статті аналізуються науково-методичні засади територіально маркетингу, наводиться авторський погляд на визначення даної наукової категорії, її розвиток. Автор розглядає територіальний маркетинг як поєднання двох потенціалів: потенціалу базових даних та потенціалу розвитку, маркетингове управління якими дозволяє підвищувати конкурентоздатність території, робити її більш привабливою для всіх категорій споживачів.
The article analyzes the scientific methodology of territorial marketing, given the author's view on the definition of scientific category, its development. The author examines the territorial marketing as a combination of two potentials: potential of baseline data and potential development, marketing management which enables you to improve the competitiveness of the territory, make it more attractive for all categories of consumers.
Appears in Collections: Наукові видання (ННІ БТ)

Views

Finland Finland
1
France France
1
Germany Germany
17
Greece Greece
1
Ireland Ireland
13605
Lithuania Lithuania
1
Netherlands Netherlands
1
Norway Norway
1
Ukraine Ukraine
2973129
United Kingdom United Kingdom
245980
United States United States
7937822
Unknown Country Unknown Country
490784

Downloads

China China
1
France France
2
Germany Germany
3
Japan Japan
490783
Lithuania Lithuania
1
Netherlands Netherlands
34616
Poland Poland
55634
Ukraine Ukraine
11661344
United Kingdom United Kingdom
1731958
United States United States
11661344
Unknown Country Unknown Country
10

Files

File Size Format Downloads
Honcharenko_Terytorialnyi marketynh.pdf 310,14 kB Adobe PDF 25635696

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.