Please use this identifier to cite or link to this item: http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/52099
Or use following links to share this resource in social networks: Recommend this item
Title Free online resources in foreign languages teaching
Other Titles Безкоштовні онлайн ресурси для викладання іноземних мов
Бесплатные онлайн ресурсы для преподавания иностранных языков
Authors Skarlupina, Yuliia Anatoliivna
ORCID
Keywords відкриті освітні ресурси
открытые образовательные ресурсы
open educational resources
іноземні мови
иностранные языки
foreign languages
мотивація студентів
мотивация студентов
students’ motivation
змішане навчання
смешанное обучение
blended learning
Type Conference Papers
Date of Issue 2017
URI http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/52099
Publisher Марусич
License
Citation Pathways to Success for Contemporary English Teachers and Their learners: Book of Convention Papers /Comp. A. Radu, Eds. A. Radu, L. Kuznetsova. – Lviv: ПП «Марусич», 2017. - p. 172 - 173.
Abstract Позитивний вплив використання веб додатків на мотивацію студентів і підвищення їх лінгвістичних компетенцій важко переоцінити. Власне, не лише технології, а гейміфікація навчального процесу, яка базується на даних технологіях, сприяє його оптимізації. Крім того, такі підходи до організації навчального процесу, як змішане і перевернене навчання, надають викладачу можливість запровадження проблемно-орієнтованого навчання, основним принципом якого є підсилення процесу вивчення іноземної мови досвідом студентів в інших сферах діяльності, що, в свою чергу, сприяє покращенню міждисциплінарних зв'язків.
Позитивное влияние использования веб приложений на мотивацию студентов и повышение их лингвистических компетенций сложно переоценить. Собственно говоря, не только сами технологии, сколько геймификация учебного процесса, базирующаяся на данных технологиях , способствует его оптимизации. Кроме того, такие подходы к организации учебного процесса, как смешанное и перевёрнутое обучение, дают преподавателю возможность внедрения проблемно-ориентированного обучения, основным принципом которого является поддержка изучения иностранного языка опытом студентов в других сферах деятельности,что, в свою очередь, способствует усилению междисциплинарных связей.
The positive impact of using web applications on students’ motivation and enhancement of their linguistic competence can hardly be overestimated. The thing is that not only a technologies as they are, but gamification, based on these technologies, is being integrated in education, and teaching foreign languages is not an exception. Such approaches blended or flipped learning let the teacher the opportunity to implement problem-based learning, the basic principle of which is the fact, that the language learning is strengthened by the students’ experience in the other fields, that is to improve the interdisciplinary connections.
Appears in Collections: Наукові видання (ННІ БТ)

Views

Australia Australia
1
China China
35265
France France
3354
Germany Germany
5
Greece Greece
1
Ireland Ireland
5214730
Lithuania Lithuania
1
Poland Poland
1
Sweden Sweden
1
Ukraine Ukraine
390320586
United Kingdom United Kingdom
172584950
United States United States
-1246732311
Unknown Country Unknown Country
390320585
Vietnam Vietnam
70530

Downloads

China China
39826766
Germany Germany
35266
India India
1
Ireland Ireland
1
Lithuania Lithuania
1
Poland Poland
1
Russia Russia
1
Senegal Senegal
1
Ukraine Ukraine
1131134962
United Kingdom United Kingdom
23511
United States United States
390320585
Unknown Country Unknown Country
13
Vietnam Vietnam
1

Files

File Size Format Downloads
skarloupina_integrating.pdf 197,6 kB Adobe PDF 1561341110

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.