Please use this identifier to cite or link to this item: http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/52811
Or use following links to share this resource in social networks: Recommend this item
Title Оцінювання ефекту від застосування інструментів маркетингових комунікацій банку
Other Titles Estimation of usage effect of instruments of bank’s marketing communication
Authors Vasylieva, Tetiana Anatoliivna  
Радченко, О.В.
Kryvych, Yana Mykolaivna  
ORCID http://orcid.org/0000-0003-0635-7978
http://orcid.org/ 0000-0002-3401-0878
Keywords банківський маркетинг
bank marketing
маркетингові комунікації
marketing communications
управління ефективністю
management efficiency
Type Article
Date of Issue 2014
URI http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/52811
Publisher ТОВ «Інститут суспільної трансформації»
License
Citation Васильєва, Т. А. Оцінювання ефекту від застосування маркетингових комунікацій банку [Текст] / Т. А. Васильєва ,О. В. Радченко , Я. М. Кривич // Економічний часопис-ХХІ. – 2014. – №7-8(1). – С. 65-69
Abstract Управління ефективністю маркетингових комунікацій банку має бути спрямовано на зменшення випадкових, непрогнозованих менеджментом банку, спонтанних реакцій ринку на застосування комунікаційних дій, тому особливої актуальності набуває комплексне врахування фактора часу та сезонності, а також синергетичного впливу інших факторів при оцінюванні ефекту від застосування інструмента маркетингових комунікацій банку. На відміну від існуючих підходів, автор пропонує вимірювати цей ефект не обсягом зростання активів банку або клієнтської бази, а обсягом зростання кількості наданих послуг, який слід визначати залежно від адресності застосування інструмента маркетингових комунікацій банку та його спрямованості. Це дозволяє врахувати реакцію на застосований інструмент маркетингових комунікацій банку не тільки потенційних споживачів, які вперше виявили бажання скористатись послугами даного банку, а й реакцію тих клієнтів, які повторно звернулися до банку за отриманням нової або аналогічної послуги.
Management of efficiency of bank’s marketing communications should be aimed at decreasing of casual and unpredictable by bank’s management, spontaneous market responses to the use of communication actions. That is why it is very urgent to fully include the time factor and seasonality and also the synergy impact of other factors during the estimation of usage effect of instrument of bank’s marketing communications. Unlike the existing approaches, the author proposes to measure this effect by using not the growth volume of bank’s assets and client base but the growth of number of services provided which should be determined subject to addresses of the use of instruments of bank’s marketing communications and its direction. It allows including not only the response to implemented instrument of bank’s marketing communications of potential customers, which first wished to use services of this bank, but also the response of that customers, which repeatedly turned to bank to get new or similar service.
Appears in Collections: Наукові видання (ННІ БТ)

Views

Canada Canada
323
Germany Germany
2
Greece Greece
1294
Ireland Ireland
2590
Lithuania Lithuania
1
Netherlands Netherlands
1
Ukraine Ukraine
19741
United Kingdom United Kingdom
10196
United States United States
59066
Unknown Country Unknown Country
19740

Downloads

China China
1
Denmark Denmark
1
Germany Germany
2
Lithuania Lithuania
1
Russia Russia
2
Ukraine Ukraine
59067
United Kingdom United Kingdom
10197
United States United States
10200
Unknown Country Unknown Country
7

Files

File Size Format Downloads
Vasylieva_Otsiniuvannia_efektu.pdf 913,56 kB Adobe PDF 79478

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.