Please use this identifier to cite or link to this item: http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/52854
Or use following links to share this resource in social networks: Recommend this item
Title Трансформація свідомості викладача мистецьких дисциплін в контексті сучасних культурно-освітніх процесів: гендерний аспект
Other Titles Transformation of consciousness teacher artistic disciplines in the context of current cultural and educational processes: gender dimension
Authors Булатова, Л.
ORCID
Keywords гуманізація освітнього простору
humanization of educational space
стереотипність мислення
stereotypical thinking
гендерна свідомість
gender consciousness
гендерна парадигма
gender paradigm
гендерний підхід
gender approach
модернізація освіти
modernization of education
Type Article
Date of Issue 2013
URI http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/52854
Publisher Українська академія банківської справи Національного банку України
License In Copyright
Citation Булатова, Л. Трансформація свідомості викладача мистецьких дисциплін в контексті сучасних культурно-освітніх процесів: гендерний аспект [Текст] / Л. Булатова // Світогляд – Філософія – Релігія: зб. наук. праць. – Суми: УАБС НБУ, 2013. – Вип. 4. – С. 15-25.
Abstract В статті розглянута проблема формування нової свідомості педагога мистецьких дисциплін з позиції гендерної парадигми. Висвітлені сучасні тенденції в освіті та мистецтві. Акцентована увага на значенні гендерного знання у формуванні свідомості сучасного педагога, характері його відносин з світом, залежності сприйняття і усвідомлення смислу художніх образів мистецьких творів від традиційних гендерних стереотипів та соціокультурного досвіду.
The article discusses the problem of the formation new teacher consciousness of the creative disciplines from the perspective of gender paradigm. Highlights current trends in education and arts. The attention on the importance of gender knowledge in forming the modern teacher consciousness, the nature of his relationship with the world, depending on the perception and understanding of meaning of artistic characters works from traditional gender stereotypes and socio-cultural experience are presented. System for integration gender concept in the study practice as a basis for humanizing education and moving the expert consciousness to the new level is proposed.
Appears in Collections: Світогляд - Філософія - Релігія

Views

Canada Canada
1
France France
2
Germany Germany
2
Greece Greece
2912
Ireland Ireland
17887
Lithuania Lithuania
1
Netherlands Netherlands
415
Russia Russia
1
Sweden Sweden
1
Ukraine Ukraine
2783306
United Kingdom United Kingdom
104409
United States United States
2242951
Unknown Country Unknown Country
207361

Downloads

China China
1
Germany Germany
3
Lithuania Lithuania
1
Russia Russia
1
Ukraine Ukraine
1702605
United Kingdom United Kingdom
1
United States United States
2783306
Unknown Country Unknown Country
14

Files

File Size Format Downloads
Bulatova_stereotypical_thinking.pdf 209,96 kB Adobe PDF 4485932

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.