Please use this identifier to cite or link to this item:
http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/53034
Or use following links to share this resource in social networks:
Tweet
Recommend this item
Title | Математична компетентність: сутність та структура |
Other Titles |
Mathematical competence: the nature and structure |
Authors |
Головань, М.С.
|
ORCID | |
Keywords |
педагогіка педагогика pedagogy математична компетентність математическая компетентность mathematical competence компетентність компетентность competence |
Type | Article |
Date of Issue | 2014 |
URI | http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/53034 |
Publisher | Східноєвропейський національний університет |
License | |
Citation | Головань М.С. Математична компетентність: сутність та структура / М.С. Головань // Науковий вісник Східноєвропейського національного університету. – 2014. – № 1. – С. 35–39. |
Abstract |
Здійснено аналіз означень математичної компетентності учнів і наведено означення математичної компетентності як інтегративного утворення особистості, що поєднує в собі математичні знання, уміння, навички, досвід математичної діяльності, особистісні якості, які обумовлюють прагнення, готовність і здатність розв’язувати математичні проблеми і завдання, усвідомлюючи при цьому значущість предмету і результату діяльності. Переконливо доведено, що термін “математична компетентність” потрібно вживати в однині. The analysis of the definitions of mathematical competence of students and provides definitions of mathematical competence as an integrative formation of personality that combines mathematical knowledge, abilities, skills, experience mathematical activities, personal qualities that lead to the desire, willingness and ability to solve mathematical problems and challenges, recognizing thus the importance of the subject and performance. Convincingly proven that the term "mathematical competence" should be used in the singular is build. |
Appears in Collections: |
Наукові видання (ННІ БТ) |
Views
![Australia](/flags/au.gif)
1
![Austria](/flags/at.gif)
1
![Czechia](/flags/cz.gif)
-820785077
![EU](/flags/eu.gif)
1
![France](/flags/fr.gif)
1
![Germany](/flags/de.gif)
-820785075
![Greece](/flags/gr.gif)
1
![Ireland](/flags/ie.gif)
1158694674
![Italy](/flags/it.gif)
1
![Japan](/flags/jp.gif)
1
![Lithuania](/flags/lt.gif)
1
![Netherlands](/flags/nl.gif)
1
![Poland](/flags/pl.gif)
1290545776
![Romania](/flags/ro.gif)
1
![Russia](/flags/ru.gif)
464515957
![Ukraine](/flags/ua.gif)
464515955
![United Kingdom](/flags/gb.gif)
1646604036
![United States](/flags/us.gif)
1033201758
![Unknown Country](/flags/--.gif)
189222
Downloads
![Austria](/flags/at.gif)
1226495
![Bulgaria](/flags/bg.gif)
1
![China](/flags/cn.gif)
1
![Czechia](/flags/cz.gif)
-1634445230
![EU](/flags/eu.gif)
2
![Estonia](/flags/ee.gif)
1039559943
![Finland](/flags/fi.gif)
107291260
![France](/flags/fr.gif)
-1634445224
![Georgia](/flags/ge.gif)
1
![Germany](/flags/de.gif)
232257978
![Hungary](/flags/hu.gif)
-1634445234
![India](/flags/in.gif)
554161
![Ireland](/flags/ie.gif)
-1634445234
![Italy](/flags/it.gif)
1039559942
![Japan](/flags/jp.gif)
20400
![Latvia](/flags/lv.gif)
1
![Lithuania](/flags/lt.gif)
1355726450
![Moldova](/flags/md.gif)
1
![Netherlands](/flags/nl.gif)
1290545766
![Norway](/flags/no.gif)
1
![Poland](/flags/pl.gif)
1413782190
![Romania](/flags/ro.gif)
1980525111
![Russia](/flags/ru.gif)
1290545776
![South Korea](/flags/kr.gif)
16899862
![Spain](/flags/es.gif)
137421727
![Sweden](/flags/se.gif)
1
![Turkey](/flags/tr.gif)
-820785081
![Ukraine](/flags/ua.gif)
464516046
![United Kingdom](/flags/gb.gif)
1846861913
![United States](/flags/us.gif)
232257977
![Unknown Country](/flags/--.gif)
-820783691
![Uzbekistan](/flags/uz.gif)
1
Files
File | Size | Format | Downloads |
---|---|---|---|
Holovan_Matematychna_kompetentnist.pdf | 521,25 kB | Adobe PDF | -24763983 |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.