Please use this identifier to cite or link to this item: http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/53689
Or use following links to share this resource in social networks: Recommend this item
Title Teacher Roles in Teaching Foreign Languages: Retrospective Analysis and Insights into the Future
Other Titles Роль вчителя у викладанні іноземних мов: ретроспективний аналіз та погляд у майбутнє
Authors Hnapovska, Liudmyla Vadymivna
ORCID
Keywords методологія викладання іноземних мов
методология обучения иностранным языкам
foreign languages teaching methodology
методи викладання
методы обучения
learner-centredness
методичні прийоми
методические приемы
techniques
діяльнісно-орієнтований підхід
деятельностно-ориентированный подход
action-oriented approach
Type Article
Date of Issue 2015
URI http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/53689
Publisher Національний університет "Острозька академія"
License
Citation Hnapovska, L. Teacher Roles in Teaching Foreign Languages: Retrospective Analysis and Insights into the Future / L. Hnapovska // Наукові записки Національного університету "Острозька академія". Серія Філологічна: збірник наукових праць / Уклад.: І.В. Ковальчук, Л.М. Коцюк, С.В. Новоселецька. - Острог: Національного ун-ту "Острозька академія", 2015. - Вип. 53. - С. 283-286.
Abstract The article offers retrospective analysis of approaches to teaching foreign languages. Peculiarities of each of the approaches are interpreted pertaining to the set of methods and techniques available within the framework of the methodological paradigms under consideration. Special emphasis is placed on professional competences and roles inherent to teachers in the context of action-oriented learner-centred approach to language teaching.
У статті наведено історичний екскурс у розвиток підходів до викладання іноземних мов. Концептуальні ознаки кожного з підходів охарактеризовано в термінах методів та прийомів, типових в межах розглянутих методологічних парадигм. Особливу увагу приділено професійним компетенція та ролям, що притаманні вчителю в контексті діяльнісно-орієнтованого підходу до навчання іноземних мов.
Appears in Collections: Наукові видання (ННІ БТ)

Views

China China
10619405
Germany Germany
13048
Hong Kong SAR China Hong Kong SAR China
1
Ireland Ireland
52036
Italy Italy
1
Lithuania Lithuania
1
Netherlands Netherlands
1
Romania Romania
1
Sweden Sweden
1
Ukraine Ukraine
1982878
United Kingdom United Kingdom
639102
United States United States
21238809
Unknown Country Unknown Country
1982877
Vietnam Vietnam
979

Downloads

Germany Germany
2
Lithuania Lithuania
1
Sweden Sweden
1
Ukraine Ukraine
5948476
United Kingdom United Kingdom
1
United States United States
639103
Unknown Country Unknown Country
3
Vietnam Vietnam
1

Files

File Size Format Downloads
Hnapovska_Teacher_Roles .pdf 297,9 kB Adobe PDF 6587588

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.