Please use this identifier to cite or link to this item: http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/53702
Or use following links to share this resource in social networks: Recommend this item
Title Професійно-педагогічна компетентність викладача як умова ефективного дидактичного процесу у ВНЗ економічного профілю
Other Titles Professional-pedagogical competence of a teacher as a condition of effective didactic process in the higher educational institution of economic specialization
Authors Otroshchenko, Larysa Stepanivna  
Keywords професійно-педагогічна компетентність
викладач ВНЗ економічного профілю
структурні компоненти професійно-педагогічної компетентності
професійно-важливі якості викладача
professional-pedagogical competence
teacher of the higher educational institution of economic specialization
structural components of the professional-pedagogical competence
professionally important qualities of a teacher
Type Article
Date of Issue 2015
URI http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/53702
Publisher СумДПУ ім. А. С. Макаренка
Citation Отрощенко Л.С. Професійно-педагогічна компетентність викладача як умова ефективного дидактичного процесу у ВНЗ економічного профілю/ Л.С. Отрощенко // Педагогічні науки: теорія, історія, інноваційні технології: науковий журнал. – Суми, 2015. – № 1 (45). – С. 346-354.
Abstract У статті на основі аналізу наукових джерел визначено професійно-педагогічну компетентність викладача ВНЗ економічного профілю як необхідну умову ефективного дидактичного процесу у ВНЗ. Досліджено структурні компоненти професійно-педагогічної компетентності та професійно важливі якості викладача ВНЗ. Перспективами подальших досліджень визначено обґрунтування організаційно-педагогічних умов формування і розвитку професійної компетентності викладачів ВНЗ економічного профілю та порівняльно-педагогічний аналіз вітчизняних і зарубіжних моделей підготовки викладачів.
On the basis of analysis of scientific sources defined professional and pedagogical competence of university teacher of economics as a necessary condition for effective didactic process in high school. Structural components of professional pedagogical competence and professionally important qualities of the teacher college. Prospects for further research study identified organizational and pedagogical conditions of formation and development of professional competence of university lecturers in economics and comparative pedagogical analysis of domestic and foreign models of teacher training.
Appears in Collections: Наукові видання (ННІ БТ)

Views

France France
1
Germany Germany
2
Ukraine Ukraine
5
Unknown Country Unknown Country
15

Downloads

China China
1
Germany Germany
2
Unknown Country Unknown Country
2

Files

File Size Format Downloads
Otroshchenko_Profesiino_pedahohichna_kompetentnist.pdf 289,02 kB Adobe PDF 5

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.