Please use this identifier to cite or link to this item: http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/53864
Title: Вплив конкуренції на ціноутворення в банку
Other Titles: The influence of competition on price forming at the bank
Authors: Павленко, Людмила Дмитрівна
Павленко, Людмила Дмитриевна
Pavlenko, Liudmyla Dmytrivna
Keywords: банківський продукт
банковский продукт
banking product
конкуренція
конкуренция
competition
концентрація активів банку
концентрация активов банка
concentration of bank assets
концентрація банків
концентрация банков
concentration of banks
Issue Year: 2010
Publisher: Тернопільський національний економічний університет
Citation: Павленко Л.Д. Вплив конкуренції на ціноутворення в банку / Л.Д.Павленко // Економічний аналіз: зб. наук. праць. - Тернопіль: Тернопільський національний економічний університет, 2010 - № 7. - С. 162-165.
Abstract: У статті розглянуто ринкову концентрацію та конкуренцію, які мають вплив на діяльність банків, та безпосередньо визначають самостійність банку в прийнятті рішень при ціноутворенні на банківські продукти. Наведено показники, які використовуються при аналізі концентрації банківського ринку. За результатами розрахунку показників зроблено висновки щодо впливу конкуренції на ринку банківських послуг на формування цінової політики.
The article examines market concentration and competition affecting the Bank, and directly determines independence in bank decision-making at the pricing of banking products. There are indicators that are used in the analysis of banking market concentration. The results of calculating the conclusions about the impact of competition in the banking market on pricing policies.
URI: http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/53864
Type: Article
Appears in Collections:Наукові видання (ННІ БТ)

Views
Other10
Germany1
France1
Italy2
Ukraine2
United States1
Downloads
Other3
China2
Germany2
Ukraine2


Files in This Item:
File Description SizeFormatDownloads 
Pavlenko_Konkurentsiia.pdf1.2 MBAdobe PDF9Download


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.