Please use this identifier to cite or link to this item: http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/55884
Or use following links to share this resource in social networks: Recommend this item
Title Режим переключення в банківському секторі Нової Зеландії
Other Titles Customer switching behavior in the New Zealand banking industry
Authors Клемес, М.
Ган, К.
Женг, Л.Я.
ORCID
Keywords режим переключення клієнтів
банківський сектор Нової Зеландії
модель Logit Choice
customer switching behavior
New Zealand banking industry
Logit Choice Model
Type Article
Date of Issue 2007
URI http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/55884
Publisher Українська академія банківської справи Національного банку України
License
Citation Клемес М. Режим переключення в банківському секторі Нової Зеландії / М. Клемес, К. Ган, Л.Я. Женг // Банки та банківські системи країн світу. - 2007. - Том Т.2. - N 4. - С. 50-64.
Abstract Глобальна дерегуляція банківського сектора на початку 1980-х років вплинула на зміну клієнтами провайдерів фінансових послуг, якій можна ще дати назву “переключення”. Ця ситуація не оминула і новозеландський банківський сектор. Проте в академічних виданнях з маркетингу темі зміни клієнтами банку приділено недостатньо уваги. В даній статті визначено та проаналізовано фактори, які впливають на зміну/переключення банку в Новій Зеландії з точки зору клієнта. Дані для дослідження були отримані за допомогою кореспондентського методу опитування 1,960 домашніх господарств в місті Крайстчерч. Для аналізу інформації та визначення впливу, який мають ці фактори на поведінку клієнтів під час переключення в Новій Зеландії, було використано метод логістичної регресії, результати якої підтверджують те, що відповідальність клієнтів, якість обслуговування, репутація, задоволення клієнтів, молодий вік та низький освітній рівень є тими факторами, які найбільшою мірою впливають на зміну провайдера фінансових послуг. Global deregulation of the banking industry that began in the early 1980s has contributed to increased customer switching. This situation is also evident in the New Zealand banking industry. However, limited research has been published in academic marketing journals focusing on switching behavior in the banking industry. This study identifies and examines the factors that contribute to bank switching in New Zealand from the customer’s perspective. Data for this study were obtained through a mail survey sent to 1,960 households in Christchurch, New Zealand. Logistic regression is used to analyze the data and determine the impact the factors have on customer switching behavior in New Zealand. The logistic regression results confirm that customer commitment, service quality, reputation, customer satisfaction, young-age, and low educational level are the most likely factors that contribute to customers’ switching banks.
Appears in Collections: Наукові видання (ННІ БТ)

Views

Argentina Argentina
1
China China
1
France France
1
Germany Germany
27
Greece Greece
1
Ireland Ireland
13333
Lithuania Lithuania
1
Netherlands Netherlands
593
Sweden Sweden
1
Ukraine Ukraine
90655
United Kingdom United Kingdom
46512
United States United States
1057775
Unknown Country Unknown Country
90654

Downloads

China China
2
Germany Germany
29
Lithuania Lithuania
1
Ukraine Ukraine
332433
United Kingdom United Kingdom
1
United States United States
1057773
Unknown Country Unknown Country
20

Files

File Size Format Downloads
Klemes_Rezhym.pdf 547,55 kB Adobe PDF 1390259

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.