Please use this identifier to cite or link to this item: http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/55887
Or use following links to share this resource in social networks: Recommend this item
Title Вивчення базових мотиваційних факторів, які впливають на вибір банку клієнтом: дані з Північного Кіпру
Other Titles A research on the basic motivational factors in consumer bank selection: evidence from Northern Cyprus
Authors Сафаклі, О.
ORCID
Keywords Північний Кіпр
вибір банку
мотиваційні фактори
Northern Cyprus
bank selection
motivational factors
Type Article
Date of Issue 2007
URI http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/55887
Publisher ДВНЗ "УАБС НБУ"
License
Citation Сафаклі О. Вивчення базових мотиваційних факторів, які впливають на вибір банку клієнтом: дані з Північного Кіпру / О. Сафаклі // Банки та банківські системи країн світу. - 2007. - Том Т.2. - N 4. - С. 73-80.
Abstract З метою збереження існуючої клієнтської бази та залучення нової клієнтури керівництво комерційних банків повинне виявляти та аналізувати фактори, які впливають на вибір банку клієнтом. Дана робота зосереджена на вивченні критеріїв, якими керуються жителі різних міст Північного Кіпру, обираючи банк. Результати показали, що головними факторами, які впливають на вибір банку клієнтами, є якість та ефективність обслуговування, репутація банку, зручне розташування, наявність місць для паркування, фінансові фактори та думка інших людей. Результати також вказали на те, що може виникнути необхідність у розгляді різних демографічних особливостей респондентів як різних сегментів з різними пріоритетами у виборі банку. Commercial banks need to identify the criteria on which potential customers determine their bank selection decision in order to plan an appropriate marketing strategy for keeping present customers and attracting new ones. The study focuses on examining bank selection criteria employed by customers residing in various cities of Northern Cyprus. The findings reveal that the chief factors determining customers’ bank selection are: “Service Quality and Efficiency”, “Bank Image”, “Convenient Location”, “Parking facilities”, “Financial factors” and “Affected opinion”. The findings also show that it may be necessary to deal with different demographic characteristics of respondents as distinctive segments with different priorities in their bank selection process.
Appears in Collections: Наукові видання (ННІ БТ)

Views

Canada Canada
1
China China
1
France France
1
Germany Germany
29
Greece Greece
1
India India
1
Ireland Ireland
24407
Italy Italy
1
Lithuania Lithuania
1
Netherlands Netherlands
660
Sweden Sweden
1
Ukraine Ukraine
210100
United Kingdom United Kingdom
106865
United States United States
2286508
Unknown Country Unknown Country
210099

Downloads

China China
2
Germany Germany
1182174
Lithuania Lithuania
1
Ukraine Ukraine
630004
United Kingdom United Kingdom
1
United States United States
1734342
Unknown Country Unknown Country
1

Files

File Size Format Downloads
Safakli_Vyvchennia.pdf 491,04 kB Adobe PDF 3546525

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.