Please use this identifier to cite or link to this item: http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/56216
Or use following links to share this resource in social networks: Recommend this item
Title Особливості реалізації прагматичної настанови інформаціїно-рекламних текстів розгорнутого типу
Other Titles Peculiarities of realization of Pragmatic Purpose of Extended Informational-Advertising Texts
Authors Соколова, І.В.
ORCID
Keywords лінгвістика тексту
прагматична настанова
адресат
інформаціно-рекламний текст
informational and advertising text
addressee
text linguistics
pragmatic purpose
Type Article
Date of Issue 2006
URI http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/56216
Publisher Сумський державний університет
License
Citation Соколова, І.В. Особливості реалізації прагматичної настанови інформаційно-рекламних текстів розгорнутого типу [Текст] / І.В. Соколова // Вісник СумДУ. - 2006. - Том 1.– № 11(95). - С. 110-116.
Abstract Стаття надає результати аналізу лексико-семантичної структури фнормаційно-рекламних текстів розширеного типу. Робляться висновки, що лексико-семантична структура ІРТ містить термінологічні елементи, а також стилітично марковані лексичні одиниці, функціонування яких спрямоване на реалізацію прагматичної настанови доного типу текстів.
The article represents results of analysis of lexical and semantic structure of extended informational and advertising type of texts. It is concluded that IAT's lexical and semantic structure contains terminological elements as well as stylistically marked lexical units aimed at fulfilling the pragmatic purpose of the text type.
Appears in Collections: Наукові видання (ННІ БТ)

Views

Argentina Argentina
1
France France
1
Germany Germany
109724
Greece Greece
1
Ireland Ireland
25968
Lithuania Lithuania
1
Ukraine Ukraine
1511247
United Kingdom United Kingdom
756858
United States United States
2944956
Unknown Country Unknown Country
9

Downloads

China China
1
France France
6584
Germany Germany
325436
Greece Greece
1
Lithuania Lithuania
1
Ukraine Ukraine
2944956
United Kingdom United Kingdom
2
United States United States
756859
Unknown Country Unknown Country
10

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.