Please use this identifier to cite or link to this item: http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/56800
Or use following links to share this resource in social networks: Recommend this item
Title Формування наукового світогляду студентів вищих навчальних закладів
Other Titles The formation of a scientific worldview university students
Authors Turchyna, Tamara Vasylivna
Keywords науковий світогляд
реформування
вища освіта
особистість
научное мировоззрение
реформирование
высшее образование
личность
scientific outlook
reformation
higher education
personality
Type Conference Papers
Date of Issue 2012
URI http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/56800
Publisher Бял ГРАД - БГ ООД
License
Citation Турчина, Т.В. Формування наукового світогляду студентів вищих навчальних закладів [Текст] / Т.В. Турчина // Настоящи изследвания и развитие-2012: матеріали VIII міжнародної наук.-практ. конференції, 17-25 січня 2012 р., м. Софія. Педагогічні науки. – 2012. - Т. 13. - С. 29-33.
Abstract У статі визначено сутність поняття «науковий світогляд», яке розуміється як складне утворення внутрішнього світу особистості, що будується на базі узагальнених наукових знань у вигляді наукової картини cвіту, а також виявлено педагогічні умови, що впливають на ефективність формування наукового світогляду студентів.
This article determines the purpose of the concept of "scientific outlook", which is understood as a complex entity person's inner world that is built on the basis of generalized scientific knowledge in a scientific world view, and pedagogical conditions that influence the efficiency of formation of the scientific outlook of students are found.
Appears in Collections: Наукові видання (ННІ БТ)

Views

Germany Germany
1
Ukraine Ukraine
77
Unknown Country Unknown Country
16

Downloads

France France
1
Ukraine Ukraine
83
United States United States
5
Unknown Country Unknown Country
86

Files

File Size Format Downloads
Turchina_Scientific_outlook.pdf 272,98 kB Adobe PDF 175

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.