Please use this identifier to cite or link to this item: http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/56874
Or use following links to share this resource in social networks: Recommend this item
Title Development of the additional chargeable services for the clients with the help of the "intellectual" documents
Other Titles Створення додаткових платних послуг для клієнтів банків за допомогою використання "інтелектуальних документів"
Authors Moormann, J.
Vilkerling, K.
Keywords banking operations
clients' process
business process
additional services
intellectual documents
банківські операції
клієнтський процес
бізнес-процес
додаткові послуги
інтелектуальні документи
Type Article
Date of Issue 2006
URI http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/56874
Publisher Ukrainian Academy of Banking of the National Bank of Ukraine
License
Citation Murmann, J. Development of the additional chargeable services for the clients with the help of the "intellectual" documents [Text] / J. Murmann, K. Vilkerlinh / / Banks and banking systems. - 2006. - Vol.1. Of N 2. - P. 53-61.
Abstract Most processes in banks are usually carried out product-driven and less customer-centered. With neglecting a consistent alignment of the bank’s business processes with the processes of their customers, most banks forgo the opportunity to gain competitive advantages. By providing Value- Added Services (VAS) to customers banks can differentiate themselves from their competitors. This paper presents and examines a new approach for developing value-adding services. These services are based on customer processes and the usage of intelligent documents to provide added value to the customers. The concept of intelligent documents is analyzed in detail and presented in conjunction with the customer process ‘Death and inheritance’. We find that intelligent documents highly improve the alignment of the banks’ business processes with the processes of their customers and reflect the state of the art in banking. Despite some restrictions the advantages for both the banks and their customers are vast and manifold. The expected reduction of the customer’s cost and effort in terms of personal administration is significant. Due to increased customer satisfaction the probability of winning the inheritors and bereaved as new customers and therefore the retention of the heritage funds rises. By offering new services with partners the bank is able to generate additional income via commissions. Moreover, printing, paper, and postage costs are brought down considerably, and avoided media disruptions and transmission errors lower the costs as well.
Більшість банківських операцій як правило значною мірою зоріє- нтовані на продукт, а не на клієнта. Ігноруючи послідовне поєд- нання власної діяльності з процесами своїх клієнтів, більшість банків втрачають можливість отримати конкурентну перевагу. У статті запропоновано та проаналізовано новий підхід для розробки додаткових послуг, які базуються на методах роботи з клієнтами та використанні “інтелектуальних документів” з метою надання додаткових послуг. Поняття інтелектуальних документів детально проаналізовано та представлено на прикладі питання оформлення спадку. Виявлено, що використання інтелектуальних документів позитивно впливає на врегулювання діяльності банку та клієнтських процесів, а також відображає технологічний рівень розвитку банківських операцій. Незважаючи на деякі обмеження, переваги цього методу як для банків, так і для їх клієнтів є очевидними. Значним є очікуване зниження витрат на обслуговування клієнтів. У зв’язку з підвищеним рівнем задоволення потреб клієнтів зростає вірогідність “завоювання” спадкоємців та осіб, що втратили родичів, як нових клієнтів; також рівень збереження коштів, пов’язаних зі спадком, зростає. Пропонуючи нові послуги, банк здатний генерувати додатковий прибуток за допомогою комісій. Більш того, очікується значне зниження витрат на друкування, папір та поштове обслуговування та зниження рівня помилок при передачі даних.
Appears in Collections: Наукові видання (ННІ БТ)

Views

China China
1
France France
1
Germany Germany
29
Lithuania Lithuania
1
Ukraine Ukraine
221
United Kingdom United Kingdom
1321
United States United States
4227
Unknown Country Unknown Country
8
Vietnam Vietnam
2114

Downloads

China China
1
Germany Germany
2113
Netherlands Netherlands
1
Ukraine Ukraine
136
United Kingdom United Kingdom
1
United States United States
1
Unknown Country Unknown Country
1
Vietnam Vietnam
1

Files

File Size Format Downloads
moormann.pdf 510,58 kB Adobe PDF 2255

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.