Please use this identifier to cite or link to this item: http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/56917
Or use following links to share this resource in social networks: Recommend this item
Title The role of norms in the evolution of a relationship: the case of an asymmetrical process in the banking industry
Other Titles Значення норм в асиметричному процесі розвитку партнерських відносин у банківському секторі
Authors Perrien, J.
Graf, R.
Durif, F.
Lionel, C.
ORCID
Keywords relationship marketing
norms
integrity
маркетинг партнерських відносин
норми
єдність
Type Article
Date of Issue 2008
URI http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/56917
Publisher Українська академія банківської справи Національного банку України
License
Citation Perrien, J. The role of norms in the evolution of a relationship: the case of an asymmetrical process in the banking industry [Text] / J. Perrien, R. Graf, F. Durif [and others] // Banks and Bank Systems. – 2008. - Volume 3. Issue 4. – Р. 95-102.
Abstract Few attempts have been made to empirically get an understanding of “what should be going on” at each stage of a relationship between two partners of any dyad. This research investigates the evolution of a relationship in a B2B context using the Nominal Group Technique approach to collect the data and puts the emphasis on the actions to be taken. The data coming from account managers in commercial banking are applied to Macneil’s contractual norms to portray this evolution. Results emphasize the importance of role integrity through most of the stages in this evolution. Furthermore, a relationship is seen as a combination of transactional, relational as well as business related factors, which is rarely taken into account in the literature. Thus, relying only on the relational dimension to understand a marketing relationship has to be challenged.
У статті досліджено процес розвитку відносин у галузі B2B (бізнес для бізнесу). Дані отримано за допомогою технології номінальної групи, а саме, від менеджерів по роботі з великими замовниками в комерційних банках. Крім того використано контрактні норми Макніла. Отримані результати підкреслюють важливість єдності задач майже на всіх етапах розвитку партнерських відносин, які, у свою чергу, розглядаються як поєднання трансакційних, реляційних та бізнес-факторів.
Appears in Collections: Наукові видання (ННІ БТ)

Views

Canada Canada
1
China China
2414684
Denmark Denmark
1
France France
1
Germany Germany
4483
Indonesia Indonesia
615959
Ireland Ireland
32768
Lithuania Lithuania
1
Ukraine Ukraine
176518
United Kingdom United Kingdom
176515
United States United States
1231917
Unknown Country Unknown Country
176517

Downloads

Canada Canada
1
China China
4829366
Germany Germany
40
Indonesia Indonesia
615960
Lithuania Lithuania
1
Ukraine Ukraine
615961
United Kingdom United Kingdom
1231917
United States United States
32768
Unknown Country Unknown Country
4

Files

File Size Format Downloads
Perrien.pdf 175,47 kB Adobe PDF 7326018

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.