Please use this identifier to cite or link to this item: http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/56920
Or use following links to share this resource in social networks: Recommend this item
Title The impact of strategic announcements on corporate value: an event study of NetBank Inc.
Other Titles Вплив стратегічних заяв на цінність організації: ситуаційне дослідження NetBank Inc.
Authors Liang, P.
Vaziri, M.
ORCID
Keywords corporate valuation
method of case studies
advertising alliances
корпоративна вартість
метод ситуаційного дослідження
рекламні альянси
Type Article
Date of Issue 2006
URI http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/56920
Publisher Ukrainian Academy of Banking of the National Bank of Ukraine
License
Citation Liang, P. The impact of strategic announcements on corporate value: an event study of NetBank Inc [Text] / P. Liang, M. Vaziri // Banks and Bank Systems. – Sumy: Publishing Company «Business Perspectives», 2006. - Volume 1, Issue 4. – Р. 100-119.
Abstract This paper applies event study methodology to analyze the impact of strategic announcements on the value of NetBank Inc., the world’s largest purely online banking institution. Strategies analyzed in the paper are promotions and promotional alliances, new services/products, services/ technology improvements, and partnerships and acquisitions. Empirical results conclude that strategies such as introducing new services/products, partnerships and promotional activities, especially promotional alliances, decrease NetBank’s value. Conversely, services and technological improvement that provide convenience to customers and reduce corporate costs increase NetBank’s value. Also, activity such as acquiring a competitor’s existing customer base increases NetBank’s value. But diversification through acquisition should be avoided. Testing results can apply to other Internet companies or companies in high tech industries.
У статті використано метод ситуаційного дослідження з метою аналізу впливу стратегічних офіційних заяв на цінність NetBank Inc. (NetBank), найбільшої в світі банківської установи, яка здійснює операції в режимі онлайн. Стратегії, проаналізовані в цій статті, – рекламні заходи та “рекламні альянси”, нові послуги/продукти, покращення послуг/технологій, а також партнерства та придбання. Емпіричні результати дають можливість зробити висновок про те, що такі стратегії, як впровадження нових послуг та продуктів, партнерства та рекламна діяльність, особливо рекламні альянси, призводять до зниження цінності NetBank. З іншого боку, покращення послуг та технологій, що дають матеріальну вигоду клієнтам та знижують загальні витрати, сприяють збільшенню цінності NetBank. Також, такі види діяльності, як придбання існуючої клієнтської бази конкурента, сприяють збільшенню цінності. Проте диверсифікації шляхом придбання слід уникати. Результати перевірки можна застосувати по відношенню до інших Інтернет-компаній та підприємств у високотехнологічних галузях.
Appears in Collections: Наукові видання (ННІ БТ)

Views

Canada Canada
255978
China China
1
France France
1
Germany Germany
1190761
Ireland Ireland
27140
Lithuania Lithuania
1
Netherlands Netherlands
255979
Seychelles Seychelles
1
Turkey Turkey
1
Ukraine Ukraine
4165912
United Kingdom United Kingdom
2381495
United States United States
16608839
Unknown Country Unknown Country
9

Downloads

China China
2
Germany Germany
5552
India India
1
Lithuania Lithuania
1
Ukraine Ukraine
4165913
United Kingdom United Kingdom
1
United States United States
16608840

Files

File Size Format Downloads
Liang1.pdf 379,86 kB Adobe PDF 20780310

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.