Please use this identifier to cite or link to this item: http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/57029
Or use following links to share this resource in social networks: Recommend this item
Title Збереження клієнтської бази банками Нової Зеландії
Other Titles Сохранение клиентской базы банками Новой Зеландии
Customer retention by banks in New Zealand
Authors Кохен, Д.
Ган, Крістофер
Ау Йонг, Х.Х.
Чонг, Е.
ORCID
Keywords збереження клієнтської бази
роздрібні банківські операції
customer retention
customer satisfaction
retail banking
сохранение клиентской базы
удовлетворенность клиентов
задоволеність клієнтів
розничные банковские операции
Type Article
Date of Issue 2007
URI http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/57029
Publisher Українська академія банківської справи Національного банку України
License
Citation Кохен, Д. Збереження клієнтської бази банками Нової Зеландії [Текст] / Д. Кохен, К. Ган, Х.Х. Ау Йонг, Е. Чонг // Банки та банківські системи. - 2007. - № 1. - С. 40-53.
Abstract Збереження клієнтської бази є важливим компонентом банківської стратегії в сучасному конкурентному середовищі. У статті вивчається вплив декількох моделей збереження, які можуть вплинути на рішення клієнтів стосовно того, продовжувати користуватися послугами свого банку чи змінити його. Жителі міста Крайстчерч (Нова Зеландія), які увійшли до вибірки (n=514), отримали поштою анкету, розроблену з метою оцінки цих моделей. Емпіричні результати вказали на те, що задоволення потреб клієнта, репутація банку та бар’єри переключення мали суттєвий вплив на лояльність клієнтів. Також мав місце доказ того, що вік клієнтів та рівень освіти дають певне пояснення тенденції респондентів залишатись зі своїми теперішніми банками. В даній роботі містяться рекомендації для керівного персоналу банків, а також пропозиції стратегій, які повинні бути використані банківськими службовцями для того, щоб максимізувати прибутковість та зберегти клієнтську базу.
Customer retention is an important component of banking strategy in today’s increasingly competitive environment. This paper examines the impact of several retention-relevant constructs that can influence consumers’ decisions to stay with or leave their banks. A sample (n = 514) of residents of Christchurch, New Zealand were mailed a survey designed to measure these constructs. The empirical findings suggest that customer satisfaction, corporate image, and switching barriers had significant impact on their loyalty decisions. There was also evidence that customers’ age groups and level of education contributed to explaining respondents' tendency to stay with their current banks. This study provides an enhanced understanding customer retention in New Zealand’s banking industry. Implications for banking executives are presented, along with suggestions for strategies that could be adopted by bankers in order to maximize customer retention and profitability.
Appears in Collections: Наукові видання (ННІ БТ)

Views

Germany Germany
6409
Ireland Ireland
3202
Lithuania Lithuania
1
Ukraine Ukraine
33612
United Kingdom United Kingdom
17284
United States United States
100530
Unknown Country Unknown Country
33611

Downloads

Canada Canada
194651
EU EU
1
Finland Finland
6411
France France
2
Germany Germany
100531
Latvia Latvia
1
Lithuania Lithuania
1
Netherlands Netherlands
1
Russia Russia
1911
Ukraine Ukraine
194652
United Kingdom United Kingdom
1
United States United States
17282
Unknown Country Unknown Country
14

Files

File Size Format Downloads
Cohen_retail_banking 562,39 kB Adobe PDF 515459

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.