Please use this identifier to cite or link to this item: http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/57035
Or use following links to share this resource in social networks: Recommend this item
Title Деякі характеристики фінансування малих та середніх підприємств Угорщини
Other Titles Some characteristics of small and medium enterprises financing in Hungary
Authors Андрассі, А.
ORCID
Keywords малі та середні підприємства
фінансування
міжнародні компанії
SMEs in Hungary
financing of SMEs
agricultural mortgage loans
Type Article
Date of Issue 2008
URI http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/57035
Publisher Українська академія банківської справи Національного банку України
License
Citation Андрассі, А. Деякі характеристики фінансування малих та середніх підприємств Угорщини  [Text] / А. Андрассі // Банки та банківські системи країн світу. - 2008. – Т. 1. - №3. - C. 15-20.
Abstract Переважна більшість компаній Угорщини – малі та середні підприємства (МПС), які відіграють надзвичайно важливу роль в розвитку її економіки. З одного боку, вони забезпечуть більш ніж дві третини економічно активного населення робочими місцями, а з іншого – несуть відповідальність за 40% сумарної доданої вартості й покривають 20% загального експорту. Та незважаючи на їх важливість, відчувається великий брак МПС. До недавнього часу банки не вважали за потрібне збільшувати кількість позик для МСП. Об’єкт дослідження – проблема фінансування МСП та їх відносини з банками. Мета – можливість розвитку стратегій на основі різноманітних схем фінансування. Для підкріплення та розвитку бізнесової діяльності компаніям необхідні кредити під заставу на різний термін дії. Відкриття ринку іпотечного кредитування розширить можливості довгостроковогоо фінансування як для дебіторів, так і для кредиторів, забезпечуючи, таким чином, швидке та стабільне зростання.
An overwhelming majority of Hungarian businesses are small and medium enterprises. They play a very important role in the economy. On the one hand, they provide more than two thirds of the economically active population with jobs, and on the other hand, they are responsible for 40 percent of total value added and for 20 percent of all exports. In stark contrast to their importance in the economy SMEs have to deal with severe frending shortages. Until very recently banks did not consider extending loans to small and medium enterprises an important strategic line of business. The study concerns itself with the financing of small and medium enterprises, their relationships with banks and aims to investigate possible development strategies based on various financing schemes. Businesses take out loans of different maturities to run their operations smoothly and to develop their activities, whereas such loans are secured by different sorts of collateral. Opening the market of mortgage loans for businesses would enhance the prospects of long-term financing for both debtors and creditors, thus facilitating faster growth on a more stable growth path.
Appears in Collections: Наукові видання (ННІ БТ)

Views

China China
1
France France
1
Germany Germany
31
Ireland Ireland
22483
Italy Italy
1
Lithuania Lithuania
1
Ukraine Ukraine
273954
United Kingdom United Kingdom
137639
United States United States
1491890
Unknown Country Unknown Country
273953

Downloads

China China
1
France France
6943
Germany Germany
5292
Lithuania Lithuania
1
Ukraine Ukraine
783827
United Kingdom United Kingdom
1325
United States United States
1491891
Unknown Country Unknown Country
2

Files

File Size Format Downloads
Andrassy_ukr.pdf 394,1 kB Adobe PDF 2289282
Andrassy_eng.pdf 119,38 kB Adobe PDF 2289282

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.