Please use this identifier to cite or link to this item: http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/57062
Or use following links to share this resource in social networks: Recommend this item
Title The influence of banking advertising on bank customers: an examination of Greek bank customers’ choices
Other Titles Вплив реклами на вибір банку клієнтами: дані з Греції
Authors Mylonakis, J.
Keywords банківський маркетинг
bank marketing
роздрібний банківський бізнес
retail banking
конкуренція між банками
banks competition
банківські продукти та послуги
banking products and services
вибір банку
bank selection
Type Article
Date of Issue 2008
URI http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/57062
Publisher Ukrainian Academy of Banking of the National Bank of Ukraine
License
Citation Mylonakis, J. The influence of banking advertising on bank customers: an examination of Greek bank customers’ choices data [Text] / J. Mylonakis // Banks and Bank Systems. – 2008. - Vol. 3. – Issue 4. – P. 44-49.
Abstract Вибір методів та способів реклами залежить від цільової аудиторії банку. Метою даної статті є аналіз відношення між рекламною діяльністю банків та потребами клієнтів у Греції, а також його можливого впливу на обрання банку потенційними клієнтами. Автор зібрав 260 анкет з метою отримання набору емпіричних даних для проведення спеціального дослідження, базуючись на результатах описової статистики та кореляційного аналізу. У статті висвітлено питання байдужості клієнтів до реклами у їхньому рішенні співпрацювати з банком та зроблено висновок, що реклама не є вирішальним фактором у їх кінцевому виборі, а обрання банківської установи базується на традиційних продуктах та послугах, які ця установа пропонує. Однак існування реклами є передумовою, позаяк вона підтверджує важливість присутності банку на ринку та відіграє важливу роль у виборі клієнта. Аналіз діяльності банківських установ проведено, базуючись на цінових критеріях та тих, що стосуються продукції, а не просування товару.
The selection of banking advertising methods and means depends on a bank’s target group. The scope of this paper is to examine the relationship between bank advertising and the needs of a bank customer in Greece and its possible influence on potential customers to select their banks. The survey collected 260 questionnaires to provide the empirical dataset for technical inquiry based on descriptive statistics and correlation analysis. The research demonstrated the issue of customers indifference to advertising in their decision to cooperate with a bank. Advertising is not the determinant factor in their final choice. Selecting a banking institution is based on the traditional products and services it offers. However, its existence is a prerequisite, as it verifies a bank's critical presence in the market and plays an important role in customers’ choices. The examination of a banking institution is made based on price and product-related criteria and not promotion.
Appears in Collections: Наукові видання (ННІ БТ)

Views

Australia Australia
3033048
China China
1
Finland Finland
1
France France
1
Germany Germany
230
India India
1
Indonesia Indonesia
1
Iran Iran
1
Lithuania Lithuania
1
Madagascar Madagascar
1
Nepal Nepal
197170
Netherlands Netherlands
443635
Norway Norway
1
Pakistan Pakistan
8901985
Singapore Singapore
629
Slovakia Slovakia
113
Sweden Sweden
1
Turkey Turkey
1
Ukraine Ukraine
24128
United Kingdom United Kingdom
2169911
United States United States
3033052
Unknown Country Unknown Country
53

Downloads

China China
24134
Germany Germany
231
Ghana Ghana
1
India India
443633
Nigeria Nigeria
1
Pakistan Pakistan
8901986
Palestinian Territories Palestinian Territories
1
Saudi Arabia Saudi Arabia
1
South Korea South Korea
1
Syria Syria
1
Turkey Turkey
1
Ukraine Ukraine
22869
United Kingdom United Kingdom
2169910
United States United States
8901983
Unknown Country Unknown Country
197173

Files

File Size Format Downloads
Mylonakis.pdf 156,38 kB Adobe PDF 20661926

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.