Please use this identifier to cite or link to this item: http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/57158
Or use following links to share this resource in social networks: Recommend this item
Title Дерегуляція та диференціація продукції у банківському секторі
Other Titles Deregulation and product differentiation in banking sector
Authors Лозано-Вівас, А.
Моралес, А.Дж.
ORCID
Keywords дерегуляція
конкуренція
банківський сектор
індивідуалізація продукції
горизонтальна та вертикальна диференціація
deregulation
competition
banking sector
individualization
horizontal and vertical differentiation
Type Article
Date of Issue 2009
URI http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/57158
Publisher Українська академія банківської справи Національного банку України
License
Citation Лозано-Вівас, А. Дерегуляція та диференціація продукції у банківському секторі [Текст] / А. Лозано-Вівас, А.Дж. Моралес // Банки та банківські системи країн світу. - 2009. - Т.2. - № 4. - С. 35-45.
Abstract У статті аналізується відношення між банківською регуляцією та індивідуалізацією продукції. Автори моделюють банківську конкуренцію, припускаючи горизонтальну та вертикальну диференціацію. Горизонтальний компонент має відношення до рішень стосовно галузей, тоді як вертикальна інтеграція слугує для “визначення” задоволеності клієнтів, які мають справу з певним типом банку. Проведено емпіричний аналіз дерегуляції банківської системи Іспанії. Автори показали, що прямий канал від дерегуляції до конкуренції сприяв конкурентній поведінці різних типів банківських установ Іспанії. Також було оцінено знання банків стосовно рівняння попиту та виявлено, що приватні банки були більш точними, ніж ощадні установи, у оцінці переваг клієнтів. Автори припускають, що кращі знання надали приватним банкам перевагу над ощадними в плані успішної диференціації продукції. This article analyzes the relationship between banking regulation and individualization of products. The authors model banking competition, assuming horizontal and vertical differentiation. Horizontal component is relevant to decisions about areas, while vertical integration serves to "define" customer satisfaction, dealing with a specific type of bank. An empirical analysis of the Spanish banking system deregulation is done. Authors showed that the direct channel from deregulationi to competition had been instrumental in the competition conduct of different types of bank institutions of Spain. Knowledge of banks was also appraised in relation to equalization of demand and it is discovered that private banks were more accurate than savings institutions in assessing clients' preferences. The authors suggest that better knowledge provided private banks an advantage over savings banks in terms of successful product differentiation.
Appears in Collections: Наукові видання (ННІ БТ)

Views

France France
21098
Germany Germany
158119
Ireland Ireland
42199
Israel Israel
1
Lithuania Lithuania
1
Ukraine Ukraine
1544204
United Kingdom United Kingdom
772884
United States United States
4548211
Unknown Country Unknown Country
1544203

Downloads

China China
1
Germany Germany
42200
Ireland Ireland
1
Lithuania Lithuania
1
Netherlands Netherlands
1
Ukraine Ukraine
8630922
United Kingdom United Kingdom
1
United States United States
1
Unknown Country Unknown Country
1

Files

File Size Format Downloads
vivas.pdf 508,66 kB Adobe PDF 8673129

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.